י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הג'וב החדש

השר מהליכוד עוזב ועובר לניו יורק

תזוזה במערכת הפוליטית ובמפלגת הליכוד. השר אופיר אקוניס יעזוב את תפקידו במשרד המדע ויתמנה לתפקיד הקונסול הכללי בניו יורק. במקביל מתנהלים מגעים להארכת כהונת ארדן כשגריר ישראל באו"ם

השר מהליכוד עוזב ועובר לניו יורק
השר אקוניס עם נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס מ'הליכוד' יעזוב את תפקידו בממשלה ובכנסת ויעבור לכהן כקונסול ישראל בניו יורק. כך מודיעה לשכת ראש הממשלה.

תחילה דובר עמו על תפקידים אחרים בארצות הברית, אז מאחר ולא בטוח שהם מתפנים, אקוניס צפוי להישלח לניו יורק. אחת המטרות של המהלך היא להוריד תפקיד שר אחד. השר אופיר אקוניס נפגש היום עם ראש הממשלה וראש מפלגתו בנימין נתניהו, שם נענה להצעתו. המינוי מצריך אישור ממשלה.

נועם מושקוביץ, דוברות הכנסתאופיר אקוניס במליאת הכנסתנועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר אופיר אקוניס, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

למשרד המדע ייכנס שר או שרה מכהנת ייתכן שזו תהיה גילה גמליאל שלעת עתה מכהנת כשרת המודיעין, תפקיד לא משמעותי במיוחד. שם נוסף שעלה הוא חבר הכנסת דני דנון שציפה להתמנות לשר בעת השבעת הממשלה ולא נמצא לו תפקיד הולם לרצונותיו.

במקביל מתנהלים מגעים להארכת כהונה לשגריר באו"ם גלעד ארדן ולאחר מכן (בעוד כשנה) מעבר לוושינגטון במקום השגריר מייק הרצוג שיסיים את תפקידו.

יצוין כי בשנים האחרונות עלה שמו כמי שעשוי להתמודד על ראשות העיר תל אביב, מהלך שנגנז לאחר ניתוח הסיכויים ששאפו לאפס מול ראש עיר חזק כמו רון חולדאי שמביס פעם אחר פעם כל מתמודד נגדו.

אופיר אקוניס קונסול כללי ניו יורק גלעד ארדן גילה גמליאל הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד