כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
'חדשות' בדרך

דיווח לבנוני: מה הסיבה שחמאס הסכים להגיע לקהיר?

המצרים צופים כי לאחר הפגישה בין כלל הצדדים שתיערך היום צפויות להיות 'חדשות' בעניין עמדות הישראליות ובשל כך הם ביקשו שחמאס יופיע

סינוואר. למה שלח נציגים?
סינוואר. למה שלח נציגים? צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דיווח בלבנון לפיו מצרים ביקשה ממשלחת חמאס לשוב לקהיר. זאת משום שלאחר הפגישה שתיערך היום (שלישי) עם ישראל והמתווכות צפויות להיות 'חדשות', כך דווח הבוקר ב'כאן חדשות'. מקורות מסרו לעיתון לבנוני כי חמאס השיב בחיוב לבקשה.

הבוקר דווח עוד כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לאשר למשלחת הישראלית הבכירה לצאת לקהיר בירת מצרים. הבכירים הישראלים, בהם ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר, יפגשו את ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש הממשלה הקטארי, תמים בן חמד אאל ת'אני, במטרה לקדם את המו"מ להשבת שאר החטופים.

לקראת הפסגה ישראל גיבשה טיוטה חדשה של עמדת המדינה בעניין ההסכם לשחרור חטופים. גורמים המעורים בפרטי המו"מ אומרים שבטיוטה החדשה יש "התגמשות מסוימת" מצד ישראל, בתקווה להביא לפריצה במגעים.

בתוך כך אמש דווח כי מצרים דחתה באופן סופי את הדיון בשינוי המצב בציר פילדלפי. עוד נמסר כי קהיר העבירה מסרים שהיא תדון בצמצום היחסים אם תהיה פעולה צבאית (נרחבת) ברפיח. כמו כן, נטען בדיווח כי מצרים החליטה לשמור על יחסים ביטחוניים בלבד עם ישראל בגלל ההסלמה

חמאס הפסגה המצרית בקהיר מגעים לשחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד