כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דאגה באוסטרליה

אנטישמים פרסמו רשימה של מאות יהודים

קבוצה של פעילים פרו פלסטינים אנטישמים אספה ופרסמה שמות, תמונות ופרטים של יותר מ-600 יהודים. חלק מהאנשים שהופיעו ברשימה קיבלו איומים מפורשים על חייהם

אנטישמים פרסמו רשימה של מאות יהודים
משטרת אוסטרליה צילום: pixabay

דאגה בקרב יהודי אוסטרליה לאחר שקבוצה של פעילים פרו פלסטינים אספה ופרסמה שמות, תמונות ופרטים של יותר מ-600 יהודים שלדבריהם קשורים לישראל וכונו 'ציונים', כך דווח בכלי התקשורת במדינה.

בקובץ שפורסם ביום רביעי האחרון על ידי פעילים פרו פלסטינים ניתן היה למצוא שמות של יהודים אוסטרלים רבים שלא הביעו תמיכה בישראל אך קראו לנקיטת הליכים משמעתיים נגד עיתונאים שפרסמו תוכן אנטישמי. לדברי מקורות בוועד הקהילה היהודית, חלק מהאנשים שהופיעו ברשימה קיבלו איומים מפורשים על חייהם.

משפחה יהודית נאלצה לרדת למחתרת וילד בן חמש שתמונתו הופצה קיבל איומים על חייו. עוד הוסיפו ושיתפו כי תושבים יהודים מהפרברים הצפוניים של העיר מלבורן בחרו לעבור דרומה כדי להימלט מגילויי אנטישמיות גוברים. "זה פשוט לא משהו שניתן להכיל ולתפוס. ליהודים אוסטרלים יש את הזכות לקחת חלק בשיח הציבורי כמו כל קבוצה אחרת. יש לנו את הזכות להביע דעה בכל סוגיה כולל בסוגיית מדיניות החוץ של אוסטרליה מבלי להיות נתונים בפחד לבטחוננו", נכתב. "אנחנו נלחם ללא לאות, נגן ונתמוך בכל חבר בקהילה שלנו המבקש לעשות שימוש בזכויותיו הדמוקרטיות באופן מכובד. זה לא מתקבל על הדעת שחברי קהילה ומשפחותיהם ימצאו את עצמם ברשימות ויהוו מטרה להטרדות ואיומים רק בשל יהדותם. אין מקום ללינץ' באוסטרליה המודרנית".

"אני לא ציונית ומעולם לא הייתי ציונית. אני אישה יהודיה שרוצה לחיות את חייה. הם פשוט כללו ברשימה כל שם יהודי שידעו. אני לא מאמינה שזה קורה". סיפרה עיתונאית יהודיה לעיתון הסידני מורנינג הרלד. לפי הדיווח היו"ר המשותף של ועד מועצת הקהילות היהודיות של אוסטרליה, אלכס ריבצ'ין, תיאר את המסמך כ"רשימת יהודים" שמטרתה לסמן את המתנגדים לאנטישמיות.

בראיון לעיתון ההרלד האוסטרלי אמר ריבצ'ין כי "האנשים הללו עשו עבודת נמלים ואספו את השמות, הפנים, העיסוקים ונתונים אישיים נוספים של קבוצת אוסטרלים שהדבר היחידי המשותף להם הוא היותם יהודים. הם סיפקו לכל אלה הזועקים "היכן היהודים" בדיוק את המידע הזה על מי הם והיכן הם", הוסיף. "זו 'רשימת יהודים' שנוצרה ופורסמה באופן מסכן חיים ומתוך מטרה לגרום לנזק מקצועי ונפשי מקסימלי", סיכם. נכון לרגע זה, התקרית נחקרת על ידי המשטרה המקומית בויקטוריה.

אוסטרליה אנטישימיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד