כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"עיוות ערכי"

סערה בליכוד: השר ושני החכי"ם מתנגדים לחוק הגיוס של צה"ל

השר עמיחי שיקלי וחברי הכנסת סעדה ואילוז הודיעו במכתב לראש הממשלה כי הם מתנגדים לחוק הגיוס אותו דורשים בצה"ל. בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ימסור הערב הצהרה בנושא החוק

  • ד' אדר א' התשפ"ד
סערה בליכוד: השר ושני החכי"ם מתנגדים לחוק הגיוס של צה"ל
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע חוק הגיוס אותו דורשים בצה"ל: השר עמיחי שיקלי וחברי הכנסת משה סעדה ודן אילוז שיגרו הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו תקפו את החוק המוצע.

השלושה כותבים במכתבם: "צרכי הביטחון הנוכחיים של מדינת ישראל מחייבים הרחבה של מעגל הנושאים בנטל. בשונה מעיתות שגרה לא ניתן עוד לקבל בשוויון נפש מצב בו קבוצות מסוימות בחברה עומסות על כתפיהן את נטל הביטחון על מחיריו הכבדים, בעוד קבוצות אחרות בעם ישראל ממשיכות בשגרת חייהן".

עוד כתבו: "תזכירי החוק שפורסמו משדרים כי מה שהיה הוא שיהיה. לא נוכל לתת את ידינו לעיוות ערכי ומוסרי זה. איננו מאמינים שנכון וניתן לשנות את המציאות הזו בכפייה, אלא בהושטת יד אחים אל עבר ציבורים נוספים. כולם נדרשים להבין שהמציאות הביטחונית החדשה מחייבת מציאות אזרחית חדשה. אנו מקווים כי מתוך שיח ניתן יהיה לפתוח אפשרויות נוספות להרחבת פוטנציאל המשרתים בצה"ל.

לצד הרצון והתקווה לשינוי מתוך שיח והסכמה, חובה עלינו להוביל שינוי בסדר העדיפויות הלאומי. המשאבים הלאומיים, שמגיעים ממשלמי המיסים בישראל, צריכים להיות מנותבים לאלה הנושאים בנטל הלאומי. המדינה צריכה להציב את הביטחון בראש סדר העדיפויות, ולהשקיע בכך משאבים נוספים – לרבות הגדלת התגמול והסיוע למשרתי המילואים, שהם ומשפחתם נושאים בעול ביטחון המדינה.

מכיוון שתהליך זה של שילוב, הדורש שיח מכבד ורצון אמיתי להגיע להבנות והסכמות, דורש זמן, ומאידך צרכי הצבא הם דחופים ומיידיים, אנו דורשים להביא את החקיקה המוצעת בהוראת שעה לשנה אחת בלבד. במהלך השנה הזו, בתקווה, יגובשו הסכמות שיאפשרו לציבורים נוספים לקחת חלק, ויתגמלו באופן ראוי יותר את ציבור המשרתים", כתבו.

בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ימסור הערב הצהרה בנושא החוק.

בנימין נתניהו מבצע חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד