כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ממפים את הצרכים"

משרד הרווחה מוסיף מאות תקנים חדשים לשירותי הרווחה ברשויות

משרד הרווחה פעל מול אגף התקציבים באוצר להוספת 510 תקנים חדשים לשירותי הרווחה ברשויות המקומיות. השר מרגי: "אנחנו נמצאים עם היד על הדופק, פוגשים את האוכלוסייה, ממפים את הצרכים ומקצים את המשאבים בהתאם"

משרד הרווחה מוסיף מאות תקנים חדשים לשירותי הרווחה ברשויות
השר יעקב מרגי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשורה חברתית: בעקבות המלחמה - משרד הרווחה פעל מול אגף התקציבים באוצר להוספת 510 תקנים חדשים לשירותי הרווחה ברשויות המקומיות, בעלות כוללת של כ-137 מיליון שקלים.

תקני העו"סים שנוספו לישובי העוטף והצפון ולישובים שקלטו מפונים, נועדו עבור שורה של צרכים חברתיים כגון טיפול בנפגעי המלחמה ובראשם ילדים שנותרו יתומים, החטופים שחזרו מהשבי, משפחות החטופים והנעדרים, צעירים במצבי סיכון, שיקום הקהילות בעוטף ובצפון, תקנים לצוותי חירום ועוד.

שר הרווחה יעקב מרגי אמר: "הבטחנו שניתן את המשאבים הנדרשים למערכת הרווחה לצורך טיפול בצרכי האוכלוסייה שהתרחבו בעקבות השבעה באוקטובר וזאת סנונית ראשונה. אנחנו נמצאים עם היד על הדופק, פוגשים את האוכלוסייה, ממפים את הצרכים ומקצים את המשאבים בהתאם. השבעה באוקטובר הזכיר לכל המדינה את המרכזיות של שירותי הרווחה בחוסן הלאומי וכמה חשוב לחזקם כל העת".

מנכ"ל משרד הרווחה ינון אהרוני אמר: "הצרכים שגדלו מאוד בעקבות המלחמה חייבו אותנו להקצות משאבים וכוח אדם על מנת שנוכל לתת את המענים הטובים ביותר לאזרחי ישראל. התקנים הנוספים יוקדשו ברובם לטיפול בצרכים הייחודיים שהתעוררו בעקבות המלחמה כגון טיפול ביתומים, בשכול ובמצוקות נוספות. כמו כן ההקצאה תיעשה בתיאום עם מרכז השלטון המקומי, וחלקם יוקצו לתפקידי ליבה וזאת על מנת לצמצם את מספר התיקים לכל עובד/ת. אני רוצה להודות לשותפינו במשרד האוצר, על האוזן הקשבת, והבנת צרכי מערכת הרווחה החל מיומה הראשון של המלחמה".

יעקב מרגי משרד הרווחה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד