י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הייתי סוכן סמוי"

ח"כ אלמוג כהן חושף פרטים על הפרשה המטלטלת

ח"כ אלמוג כהן על פרשת התחזותו של קצין מודיעין: "ביום שאדע שזה חלק ממה שגרם לשבעה באוקטובר - סחבק מפר את הצו. שימו עליי אזיקים, אין לי בעיה"

ח"כ אלמוג כהן חושף פרטים על הפרשה המטלטלת
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כתב אישום הוגש אתמול (שני) נגן הסגן שעל פי החשד התחזה לקצין מודיעין בדרגת סרן, נכנס לחמ"לים והקליט שיחות סודיות. חבר הכנסת אלמוג כהן, שעתר לבית המשפט נגד ההחלטה שלא לפרסם את כתב האישום, שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר והתייחס לדברים.

"אין אדם שמגיע לרמת מידעים שאליהם הוא הגיע מבלי שיש לו אינטרס לקבל את המידע הזה. הוא הגיע אליו בתכסיסנות. הוא מקצוען, מכניס אנשים לפיקוד, זה נחשף", התרעם חבר הכנסת. "תשמעו, מדבר אחד אני מאוכזב, מחוסר היכולת של אנשים מסוימים להפריד בפרשייה הזו בין ימין לשמאל. זה שאני איש ימין לא אומר שאסור לי במסגרת תפקידי לחשוף פרשייה כל כך חמורה. אגב, סעיף 3 מדבר על ריגול חמור. הניסיון להוציא אותו אדם תימהוני לחלוטין נוגד את קורות חייו, שחלקם שבע שנים בתפקיד רגיש במערכת הביטחון. תפקיד סופר רגיש".

עוד טען כי "מי שחושב שאני עושה את הדברים האלה כדי להזיז בוץ מאנשים אחרים, כנראה שכח מה עשיתי בבוקר שבעה באוקטובר, שכמעט איבדתי את חיי ואיבדתי קרוב לחמישים חברים. משפחות שלמות נחרבו. ברור שכולנו איבדנו, אבל אתה כנראה באותו הבוקר לא לחמת בסמטאות פה איתי, כי אם כן הייתי זוכר. הטענה שמדובר באדם תימהוני איננה מתכתבת עם דרך הפעולה שביצע אותו אדם. כמה זמן היית סוכן סמוי? אני הייתי, אני מכיר את שיטות הפעולה מצוין. אדם שמגיע עם שני טלפונים, באחד יש סים ובשני אין, ואחד מפקיד והשני משאיר בבגדיו, זה לא אדם מתחזה. אל תספרו לי סיפורי סבתא. אנחנו נקבל עוד שבעה באוקטובר".

ח"כ כהן המשיך ותקף: "את החומרים שהוא תיעד על המסכים במקומות שבהם ישב, לא מוקרן משחק של סוליטר או שר הטבעות. מוקרנים שם מידעים ברמת הסיווג הגבוהה ביותר שקיימת במדינת ישראל. הטענה שלי אומרת דבר פשוט - אין מפעיל בלי מופעל, אין אדם בלי מניע. אין אדם שמגיע לחומרים כאלה, שהאדם הסביר שרואה או שומע את החומרים אומר 'אני לא רוצה לשמוע את זה', זה ברמת מידע כזה. כשאני בא ושואל בכיר מאוד במערכת הביטחונית ואני אומר לו 'אתם יודעים למי הוא העביר את המידע?', הרי הוא נחקר בחקירות לא פשוטות בכלל, והוא אומר לי 'לא', זה מדליק לי את הנורות האדומות".

"אדם שנכנס לאן שהוא הגיע זה אדם שיודע מה הוא עושה, מניפולטור, אמיץ, חכם, מכיר מידעים מהעבר שפתחו לו דלתות. אל תדברו איתי על שטויות של ימין ושמאל, תתבגרו", זעם והוסיף: "המערכת לא מכירה את המניע, המערכת שיודעת להגיד לנ.צ 6 ספרות במרחק אלפי ק"מ מכאן, לא יודעת מה המניע של מתחזה תימהוני מעורער בנפשו. תפסיקו לבלבל לי במוח. כשיש מופעל יש גם מפעיל, זה לא מגיע או זה או זה, זה חייב להגיע יחד. אני ברגע שהתחלתי לקבל את האינדיקציות שלי ממספר מקורות שאינם אנשי ימין או שמאל, התחקיתי אחרי מהלך חייו שנה וחצי אחורה".

לסיום הדגיש ח"כ אלמוג כהן כי ברגע שיוסר צו איסור הפרסום הוא יחלוק את כל המידע שיש ברשותו. "החשש שלי, וכל עוד שאני לא מאשש אותו הוא יישאר כך, שהאיש הזה העביר מידע, ואני גם אומר לך עוד משהו - בסבירות גבוהה הפעולות שאותו אדם ביצע סיכנו את חיי חיילינו ובוודאות מלאה סיכנו פעולות שאמורות היו לקרות. עד היום לא טעיתי בשום דבר, שום דבר שאמרתי לא טעיתי. ביום שאדע שזה חלק ממה שגרם לשבעה באוקטובר, סחבק מפר את הצו. שימו עליי אזיקים, אין לי בעיה".

אלמוג כהן כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד