ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
לא ישן בלילה

בתו של החטוף שחולץ: "התחילו לאבד תקווה"

קרין הר בז'רנו, בתו של לואיס הר שחולץ במבצע ההרואי 'יד הזהב': "הוא מאוד רזה". על המתרחש בהיעדרו: "ביקשו מאיתנו לחכות, אנחנו עוד לא מבשרים"

בתו של החטוף שחולץ: "התחילו לאבד תקווה"
מסוק צבאי נוחת בשיבא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (ב') בשעות הבוקר קמה מדינת ישראל כולה לבשורות מרגשות - מבצע השחרור המוצלח 'יד הזהב', שבמסגרתו חילצו כוחות שב"כ, ימ"מ וצה"ל את פרננדו מרמן ולואיס הר משבי חמאס. קרין הר בז'רנו, בתו של לואיס, סיפרה לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על הרגע המרגש.

תחילה שיתפה בז'רנו כי לואיס לא ישן כל הלילה. "עוד לא מבינים כל כך מה קורה. בעיקר מודים לכולם על כל המאמץ ומקווים שלאט לאט הם יתחזקו ונחזור לחיינו הרגילים. אנחנו נשארנו באזור כולם, כולל הנכדים, הוא רוצה להיות עטוף, הוא רק אומר 'תישארו, תהיו איתנו', איתו ועם פרננדו. אנחנו פה בשבילם וממשיכים להיאבק בשביל השאר".

"איך המצב המנטלי שלו?", התעניין סגל, וברז'רנו הודתה: "הופתענו, לא ידענו באיזה מצב הם יחזרו. הם דאגו לשמור לדעת בדיוק איזה יום. הם התחילו באיזשהו שלב לאבד תקווה, הם אמרו 'מה קורה? הימים עוברים ואנחנו מחכים'. הטלפון שהודיע לנו לבוא לתל השומר, לא הבנו מאיפה זה הגיע. הגענו והוא אומר 'עידן מזל טוב, יש לך יום הולדת היום'. הוא ציין את כל ימי ההולדת של הנכדים שהוא פספס, ויש לו יום הולדת בסוף החודש. הוא מאוד רזה, מאוד חיוור, לא ישן גם הלילה".

על שעבר לואיס כשהוחזק בשבי החמאס הדגישה כי "כרגע אנחנו לא יכולים לספר הרבה, חוץ מזה שהם היו מעל פני האדמה. הם היו בבית. הם היו ביחד, ובגלל זה גם מאוד קיווינו שהם יצאו יחד כי השחרור הראשון שיצאו הנשים והילדים היה מאוד טראומתי בשבילם, שהם נשארו מאחור. גם לקלרה, גבריאלה ומיה, אתמול כשהם נפגשו החיבוק אמר הכול".

כמו כן, כאשר שאל סגל על השהות בבית החולים בארץ ועל הטיפול הרפואי שהצליחו לקבל בשבי, אמרה: "אנחנו כרגע בלי צפי, עוברים שעה שעה ונראה. תרופות הם קיבלו, לא קשור לצלב האדום. יש חוסרים".

"מה הדבר הכי קשה שנאלצתם לספר לו עם שובו?", תהו צמד המגישים, ובז'רנו השיבה: "ביקשו מאיתנו לחכות, אנחנו עוד לא מבשרים. הוא לא ישן כל הלילה אבל עדיין מהחילוץ, ההתרגשות, להבין שאתה פה. 'יום לפני' הוא אמר 'התחילו לי דמעות, שכבתי ואמרתי מה יהיה? חשבתי על כל אחד ואחת מכם ופשוט התחלתי לבכות'. זה השאיר להם את האופטימיות, הוא בן אדם חיובי, חמוד, חייכן, וגם פה הצוות הרפואי מדהים. נמשיך להילחם למען השאר".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס שחרור חטופים רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד