כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מעצבים טיוטה

דיווחים מצריים: ישראל וחמאס עשו "צעדי התקדמות"

ראשי המוסד והשב"כ ידונו עם ראשי המודיעין של ארצות הברית, קטר ומצרים על המשך הלחימה ועסקת חטופים. גורם מצרי אמר שהפגישה תתמקד ב"עיצוב טיוטה סופית" של הסכם הפסקת אש בן שישה שבועות

דיווחים מצריים: ישראל וחמאס עשו "צעדי התקדמות"
חיילים בגבול מצרים צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

המשלחת הישראלית הגיעה היום (שלישי) לקהיר לדיונים בנוגע להמשך הלחימה ועסקת שחרור חטופים. גורמים המעורים בפרטי המו"מ אמרו לסוכנות הידיעות AP כי ישראל וחמאס "עשו צעדים של התקדמות" לקראת הסכם הפסקת אש ועסקת חטופים.

המשלחת, שבראשה עומד ראש המוסד דדי ברנע, ואליו הצטרפו ראש השב"כ רונן בר ואלוף במילואים ניצן אלון - אחראי לסוגיית חטופים ונעדרים בצה"ל, תנהל שיחות עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל, ראש ה-CIA האמריקני ויליאם ברנס וראש ממשלת קטר.

גורם מצרי אמר לסוכנות AP שהפגישה תתמקד ב"עיצוב טיוטה סופית" של הסכם הפסקת אש של שישה שבועות, עם הבטחה שהצדדים ימשיכו במשא ומתן לקראת הפסקת אש קבועה. הגורם טען כי ישנה התקדמות "משמעותית יחסית" במשא ומתן בין ישראל לחמאס, כך דווח בכאן חדשות.

לקראת הפסגה ישראל גיבשה טיוטה חדשה של עמדת המדינה בעניין ההסכם לשחרור חטופים. כך פורסם בכאן חדשות. גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן אומרים שבטיוטה החדשה יש "התגמשות מסוימת" מצד ישראל, בתקווה להביא לפריצה במגעים.

 

מצרים חמאס קטאר שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד