כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"זה היה צפוי"

בן גביר לנתניהו: "התרופות לא הגיעו לחטופינו, לעצור את הסיוע"

השר בן גביר שיגר מכתב לראש הממשלה וכתב: "התרופות שיועדו לחטופים, לא הגיעו אל היעד — עצור לאלתר את העברת הסיוע ההומניטרי". בן גביר הוסיף: "עמדתי הברורה והבלתי מתפשרת כי הומניטרי רק תמורת הומניטרי"

בן גביר לנתניהו: "התרופות לא הגיעו לחטופינו, לעצור את הסיוע"
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו בו דרש לעצור לאלתר את הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה, כשברקע התרופות שיועדו לחטופים לא הגיעו אליהם.

השר בן גביר פתח את מכתבו וכתב: ״ביום שני עם ישראל התעורר לבוקר מרגש, בו התפרסם כי במבצע חילוץ הירואי בשיתוף פעולה שם לוחמינו הגיבורים ממשטרת ישראל (ימ"מ), מצה"ל ומשב"כ, חולצו בשלום החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס נורבטו ליינברג שהוחזקו על-ידי ארגון הטרור חמאס ברפיח״.

השר בן גביר ציין כי העברת התרופות לחטופים לא הגיעו ליעדם: ״שני החטופים היקרים פונו לטיפול רפואי בבית החולים שיבא, ושם התברר כי השניים לא קיבלו את התרופות שיועדו להם״.

השר בן גביר הוסיף: ״נזכיר כי לפני כחודש הובלת מהלך מול קטאר להעברת תרופות חיוניות לחטופינו, במסגרתו אישרת להעביר שני מטוסי מטען של חיל האוויר מלאים באלפי חבילות של תרופות וציוד רפואי הומניטרי ל- "תושבי עזה" לצד ארגזים בודדים של תרופות לחטופים, בתמורה להבטחה כי חמאס יציג ראיות שאכן החטופים קיבלו את התרופות״.

עוד הוסיף השר בן גביר: ״אלא שראיה כזו לא הומצאה עד היום, וכעת מתברר כי לא בכדי – חמאס שוב הפר הסכם שהובלת. כמה שזה כואב - כך זה היה צפוי. כפי שאמרתי שוב ושוב, מול ארגון טרור נאצי אסור להתקפל ואסור להזיז כל פעם את הקו האדום״.

לדבריו, ״עמדתי הברורה והבלתי מתפשרת כי הומניטרי רק תמורת הומניטרי, היא לא רק הדרך הצודקת, אלא היא גם הדרך היחידה להתנהל מול חמאס״.

השר בן גביר חתם את מכתבו: ״כעת, כשלכל העולם ברור כי אפילו התרופות שיועדו לחטופים, בתיווך בינלאומי, לא הגיעו אל היעד, אני מפציר בך לעצור לאלתר את העברת הסיוע ההומניטרי לעזה ולקבל את עמדתי הפשוטה ולפיה עד שמדינת ישראל לא תקבל מידע על מצבם של החטופים והוכחות ברורות כי התרופות הועברו אליהם, אף משאית סיוע לא תיכנס לרצועת עזה".

 

איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד