כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ראשון מסוגו

רכבת ישראל חתמה על הסכם היסטורי: זה השינוי שיתרחש בתחנות הרכבת ברחבי הארץ

המודל הותווה על בסיס למידה ממדינות רבות בעולם שבהן תחנות הרכבת כמרכזי תעסוקה, בילוי ומסחר מניבים ושוקקי חיים, המשמשים לא רק כתחנת מעבר עבור הנוסעים, אלא כמרכזים פעילים בלב המרקם העירוני, הנגישים על ידי שירות תחבורה ציבורית יעילים לאורך כל שעות היום

רכבת ישראל חתמה על הסכם היסטורי: זה השינוי שיתרחש בתחנות הרכבת ברחבי הארץ
רציף תחנת רכבת צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הסכם היסטורי ראשון מסוגו נחתם היום (שלישי) בין משרד התחבורה באמצעות רכבת ישראל, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והמדינה לפיתוח אזורי מסחר ותעסוקה במתחמי הרכבת בכל רחבי הארץ.

מטרת ההסכם, היא הפיכת מתחמי התחנות למרכזי תחבורה משולבים, שבהם מתבצעים מעברים קלים ונוחים בין אמצעי תחבורה שונים, תוך חיבוריות וקישוריות מיטביות, לצד שימושים נוספים אשר יגבירו את האטרקטיביות של הגעה לתחנה ועידוד העדפת השימוש בתחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי.

על פי ההסכם שנחתם היום, ישווקו בשלב הראשון, שהוגדר כ"פיילוט", שטחי מסחר, מגורים ותעסוקה במתחם תחנת רכבת מודיעין מרכז. לאחר החתימה, תכונס ועדת מכרזים משותפת לרכבת ישראל ולרמ"י, ויחל שיווק המכרז. לשם כך תפרסם רמ"י מכרזי יזמים, שהזוכים בהם ייהנו מתקופת חכירה שהוארכה משמעותית ל-98 שנים, עם אופציה ל-98 שנים נוספות (במקום 25 שנים) לשטח של כ-27 אלף מ"ר שישמש למסחר, תעסוקה, דיור להשכרה ועוד.

התוכנית החדשנית לקידום הקמת מתחמי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטחי תחנות הרכבת היא פרי עבודה מקצועית מעמיקה שביצעו צוותי היגוי משותפים לרכבת ולרמ"י. דירקטוריון רכבת ישראל אישר את ההסכם שיאפשר את קידומם של עשרות פרויקטי נדל"ן במתחמי הרכבת.

הפרויקט, הראשון מסוגו בישראל, מציג מהפכה של ממש בשימוש ובניצול מיטבי של מיזמי תשתית שחלקם ממוקם בלב אזורי הביקוש במדינת ישראל. פיתוח ושיווק מתחם רכבת מודיעין מרכז ישמש מודל לפיתוח מתקדם ורב-שימושי הכולל שטחי מסחר, תעסוקה ודיור להשכרה במתחם אחד המחובר למרכז תחבורה ציבורית עתירת נוסעים. פרויקט רכבת מודיעין מרכז מקודם במקביל לפרויקטים נוספים המבוצעים כיום בתחנת לוד, כרמיאל ועוד.

המודל הותווה על בסיס למידה ממדינות רבות בעולם שבהן תחנות הרכבת כמרכזי תעסוקה, בילוי ומסחר מניבים ושוקקי חיים, המשמשים לא רק כתחנת מעבר עבור הנוסעים, אלא כמרכזים פעילים בלב המרקם העירוני, הנגישים על ידי שירות תחבורה ציבורית יעילים לאורך כל שעות היום. ברבים מהפרויקטים, יוקמו גם מרכזי תחבורה המשלבים מערכות תחבורה ציבורית עירוניות, מטרופוליניות וארציות.

 

רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד