כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דוחה את היוזמה

נסראללה: "נמשיך עד שתיפסק התוקפנות בעזה"

בנאום לרגל "יום הפצוע" אמר מזכ"ל חיזבאללה נסראללה כי "המטרה של המשלחות הזרות היא להגן על ישראל ולאפשר את חזרת הישראלים לבתיהם בצפון". עוד הבטיח: "לא נעצור בחזית הדרומית עד שהתוקפנות נגד עזה תיפסק"

נסראללה: "נמשיך עד שתיפסק התוקפנות בעזה"
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

בנאום לרגל "יום הפצוע" של החיזבאללה אמר נסראללה כי "לא משנה כמה תאיימו עלינו, אנחנו לא ניכנע, ואפילו אם תפתחו במלחמה נגדנו, אנחנו לא נעצור בחזית הדרומית עד שהתוקפנות נגד עזה תיפסק".

יחד עם זאת דחה נסראללה היוזמה הצרפתית להפסקת אש ואמר: "המטרה של המשלחות הזרות היא להגן על ישראל ולאפשר את חזרת הישראלים לבתיהם בצפון".

"החזית הלבנונית היא חזית תמיכה כדי להחליש את ישראל עד שהיא תגיע לנקודה שהיא תפסיק את התוקפנות. החזית הזאת תימשך עד שתיפסק התוקפנות בעזה", הוסיף.

עוד הוסיף מזכ"ל ארגון הטרור: "במשך 129 יום יש מערכה פתוחה, אבל ישראל נלחמת בתוך גבולות ספציפיים. זה מוכיח את משוואת ההרתעה של ההתנגדות".

סוכנות הידיעות רויטרס פירסמה היום את טיוטת ההצעה לסיום הלחימה שהגיש שר החוץ הצרפתי לישראל, לבנון וחיזבאללה. ההצעה של שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורן הוצגה בביקורו באזור בימים האחרונים.

ההצעה כוללת שלושה שלבים שיצאו לפועל תוך 10 ימים. בשלב הראשון תיפסק הלחימה משני הצדדים. בשלב השני, כעבור שלושה ימים, יעזבו כל לוחמי חיזבאללה כולל אנשי כוח רדואן את הגבול למרחק של לפחות 10 ק"מ מישראל. במקביל לנסיגת אנשי חיזבאללה מהאזור, יידרש צבא לבנון לפרוס כ-15 אלף חיילים.

בשלב השלישי יחדשו לבנון וישראל את השיחות על סימון הגבולות ביניהן - זאת עשרה ימים לאחר עצירת הלחימה. גורם ישראלי אישר את פרטי הפרסום ואמר כי ההצעה נידונה בממשלה.

 
חסן נסראללה לבנון מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד