י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקמה והרחבה של מבני רווחה

סכנין, כפר ברא ועוד: 17.5 מיליון ש"ח יועברו לרשויות הערביות

משרד הרווחה והרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים במשרד לשוויון חברתי מפרסמים את ארבע הרשויות המקומיות שזכו בקול הקורא ויוכלו לתקצב בינוי והרחבה של מבני רווחה בשנה הקרובה בסכום כולל של 17.5 מיליון ש"ח

סכנין, כפר ברא ועוד: 17.5 מיליון ש"ח יועברו לרשויות הערביות
אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע המלחמה והפגיעה בחוסן אזרחי ישראל בכלל ואזרחי ישראל הערבים בפרט, משרד הרווחה והרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים במשרד לשוויון חברתי מפרסמים את ארבע הרשויות המקומיות שזכו בקול הקורא ויוכלו לתקצב בינוי והרחבה של מבני רווחה בשנה הקרובה.

ארבע הרשויות הזוכות: באקה אל גרביה (4.5 מיליון ₪), ג'דידה מכר (4.5 מיליון ₪), כפר ברא (4.05 מיליון ₪) וסכנין (4.45 מיליון ₪), יוכלו לעשות שימוש בתקציבים הממשלתיים להקמה או הרחבה של מרכזי רווחה רב-שירותיים או הרחבה של מרכזי רווחה קיימים המעניקים שירותי רווחה כדוגמת מעונות יום שיקומיים, בית חם לנערות/ים, מרכז נוער יישובי, מועדוניות ילדים, מרכז למניעת אלימות, תחנה לטיפול זוגי ומשפחתי, מרכז יום לאזרחים ותיקים, מרכז יום לאנשים עם מוגבלויות ועוד.

על פי התוכניות שאושרו במסגרת הקול הקורא, המרכזים הרב-תכליתיים החדשים יספקו מענים לצרכים החברתיים והסוציאליים השונים בחברה הערבית כאשר התקציב אשר יינתן לכל רשות ינוצל בהתאם לצרכים השונים העולים מן השטח ברשויות הזוכות. 

כחלק מתוכנית החומש 550 "תקאדום", ניתן דגש גם על צמצום הפערים בשירותי הרווחה בחברה הערבית. הנתונים כיום מצביעים על פערים סוציו-אקונומיים משמעותיים בין החברה הערבית לחברה הכללית אשר באים לידי ביטוי בעוני ובצריכה מוגברת של שירותי רווחה גם בנקודות מבט לאומית. סעיף הרווחה המתוקצב בכ - 615 מיליון ₪ לחמש שנים, נועד לקדם פעילות לצמצום הפערים בתחום הרווחה בחברה הערבית, תוך מתן מעטפת כלים והתמודדות עם חסמים ייחודיים לחברה הערבית. בין היתר, במסגרת סעיף הרווחה יקודמו תוכניות להקמה ושיפור תשתיות של מוסדות רווחה ומחלקות לשירותים חברתיים ביישובים וערים ערביות, בדגש על פיתוח, הקמה והסבה לשימוש במבנים רב-תכליתיים, סעיף שמקודם כעת עם זכייתן של ארבע רשויות ערביות בקול הקורא בתקציב כולל של 17.5 ₪. בשנת 2024, צפוי להתפרסם קול קורא נוסף בהיקף תקציבי דומה המיועד לרשויות ערביות נוספות הכלולות בתוכנית החומש 550.

 

ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד