כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מוסיף להיות קשה

בתה של החטופה שמצבה הידרדר: "עוד לא יצאה מבית החולים"

מצבה של חנה קציר שחזרה מהשבי מוסיף להיות קשה והיא עדיין מאושפזת בבית החולים. זאת בזמן שבנה של חנה, אלעד, עדיין נמצא בשבי חמאס

בתה של החטופה שמצבה הידרדר: "עוד לא יצאה מבית החולים"
שחרור החטופים צילום: צלמי פלאש 90

כרמית פלטי קציר, ביתה של חנה קציר, ששוחררה מהשבי בעזה לפני כחודשיים וחצי, אמרה בראיון שהעניקה לגל"צ כי "מצבה ממשיך להיות קשה, היא עוד לא יצאה מבית החולים". לפני חודשיים דווח כי מצבה של קציר הדרדר והיא מאושפזת בבית החולים במצב קשה.

היא ששוחררה כמה ימים לאחר שהג'יהאד האיסלאמי טען שמתה בשבי, גילתה רק בהגיעה לארץ כי רמי, בעלה, נרצח ושבנה אלעד נחטף. קציר, אובחנה אז בבית החולים כסובלת מ-"תסמונת הלב השבור", תסמונת מוכרת שבאה לידי ביטוי בירידה זמנית של תפקוד שריר הלב.

לפני כחודש הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון שבו נראה החטוף אלעד קציר מניר עוז, המוחזק בידי הארגון ברצועה. קציר, בן 47, נחטף מביתו שבניר עוז. התיעוד לווה בכתוביות באנגלית ולכן כנראה יועד להגיע לקהל בינלאומי.

בתה של חנה, כרמית, סיפרה ל-ynet על הרגעים אותם חוו עם חזרתה מהשבי. "אנחנו בסערת רגשות גדולה. מצד אחד אנחנו שמחים על החזרה של אמא ומצד שני חרדים לגורלו של אלעד. אמא עוד צריכה לעכל את מה שעבר עליה. סיפרנו לה על אבא ועל אלעד. מיד כשהיא הגיעה היא שאלה – איפה אבא. חשבנו הרבה איך לעשות את זה נכון, איך אומרים ומה אומרים. היא התעקשה לדעת. כשהיא נחטפה היא לא ידעה מה עלה בגורלם. היא לא ידעה שאבא נרצח. סיפרנו לה, הרגשנו שזה נכון ושהיא צריכה לדעת בהקדם האפשרי.

ממשפחת קציר נמסר כי ״אמא שלנו היא ההוכחה לכך שכל יום בעזה הוא סכנת חיים. הזמן של השבויים הולך ואוזל. אנחנו יודעים באיזה מצב הם נחטפו, אבל אי אפשר לדעת באיזה מצב הם יחזרו. התנאים בשבי הם לא תנאים בהם בני אדם צריכים לחיות. הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב״

 

שחרור חטופים עדויות החטופים חנה קציר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד