כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

תלונה למח"ש בעקבות התיעוד החמור: "ביזוי הדת"

תלונה שהוגשה היום למחלקה לחקירות שוטרים מתארת את משיכת הפאות של המפגין כ"ביזוי הדת" | "המפגין שחוסם את הכביש ללא כל התנגדות או פעולה אלימה מצידו, זוכה לאלימות קשה משוטרים" | התלונה המלאה בעקבות חשיפת 'בחדרי'

תלונה למח"ש בעקבות התיעוד החמור: "ביזוי הדת"
השוטר מושך בפאות המפגין צילום: מתוך התיעוד

אחרי הרחקת השוטר, התיעוד החמור מגיע למח"ש: עו"ד מיכאל מיכאל ליטווק הגיש היום (רביעי) תלונה למחלקה לחקירות נגד השוטר שמשך בפאותיו של המפגין החרדי במהלך מחאה בבית שמש. "משיכה בפאותיו של מפגין הינה השפלה ויתירה מזו, אף ביזוי דתו וזאת  מאחר והפאות הינן סממן דתי מובהק", נכתב בתלונה שהוגשה בשם ארגון 'בצלמו'. 

עוד כותב ליטווק כי מהתיעוד עולה "שהמפגין שחוסם את הכביש ללא כל התנגדות או פעולה אלימה מצידו, זוכה לאלימות קשה משוטרים. מהתיעוד ניתן לראות כי שוטר מושך בחוזקה בפאותיו של המפגין וגורר אותו באלימות".

"מדובר ללא ספק באלימות משטרתית חמורה ללא כל צורך וניתן היה לפנות את הכביש באמצעות הזזה או הרמה של המפגין מבלי להפעיל אלימות ובוודאי שלא אלימות קשה מעין זו", נאמר בתלונה. "כאן המקום להדגיש כי בהנחיות המשרד לביטחון פנים מיום 24.5.22 יצאה הנחיה ברורה ולפיה אין למשוך בשום מצב בזקן או בפאות ומקרה זה מהווה הפרה ברורה של ההנחיות". התלונה החמורה נשלחה גם ללשכת השר בן גביר.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים מר איתמר בן גביר ששנים נלחם באלימות המשטרתית בכלל ונגד חרדים בפרט, להבהיר לכלל השוטרים שעליהם לציית להנחיה זו ולא לגרור מפגינים בפאות. מדובר באקט אלים כוחני ומשפיל שאין לו מקום במדינה יהודית ודמוקרטית. בטוחני שרוח השר שיפעל בעניין תחלחל עד אחרון השוטרים בשטח".

מוקדם יותר הורה מפקד מג"ב ניצב יצחק בריק להרחיק את השוטר מפעילות מבצעית עד לסיום הבירור. בתיעוד שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים' נראים שוטרי מג"ב מפנים מפגינים שחסמו כביש בבית שמש. אחד מהם, נראה כשהוא מושך בחוזקה בפאותיו של מפגין ובועט בו בעוצמה.

בנוסף, מפקד מג"ב הורה על עוצר אימונים ופעילות חילי במסגרתו יעברו הלוחמים הדרכת נהלים והנחיות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לתיעוד: "בשבוע שעבר התקיימו בעיר בית שמש הפגנות במספר מוקדים על רקע ההחלטה בעניין נתיחת הגופה של הנער החרדי שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל. במהלכן מספר רב של מפגינים הפרו את הסדר הציבורי תוך שאינם נשמעים להנחיות השוטרים שפעלו להשבת הסדר הציבורי במקום".

תיעוד: שוטר מושך בפאותיו של המפגין החרדי - ובועט בו

"במהלך הפעילות", אמרו במשטרה, "מפגין אשר חסם בגופו כביש ומנע את זרימת התנועה במקום פונה על ידי מספר שוטרים וזאת לכאורה תוך הפעלת כוח בצורה שאינה הולמת את ערכי הארגון. לאור כך, החליט מפקד משמר הגבול להרחיק את השוטר המעורב מפעילות מבצעית עד לסיום בירור פרטי האירוע".

המפגינים מחו נגד נתיחת גופתו של הנער החרדי חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל, שאותר ללא רוח חיים בביתו בשכונת חפציבה בבית שמש. זמן קצר לפני הדיון בבג"ץ שהיה אמור להכריע בפרשה, החליטה הפרקליטות למשוך דרישתה לביצוע הנתיחה. לפיכך, החליט בג"ץ לשחרר את הגופה לקבורה.

 

אלימות משטרתית המחלקה לחקירת שוטרים בית שמש הפגנת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד