כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"איום קיומי"

הכוונה בארה"ב לקדם הקמת מדינה פלסטינית מעוררת סערה במערכת הפוליטית: "לא נסכים בשום אופן"

במערכת הפוליטית מגיבים לדיווח כי ארה"ב מקדמת תוכנית שלום בין ישראל לפלסטינים שתכלול לוח זמנים ברור להקמת מדינה פלסטינית. "לא נסכים בשום אופן לתוכנית הזו שלמעשה אומרת שמגיע לפלסטינים פרס על הטבח הנורא שעשו לנו", הבהיר שר האוצר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

סערה במערכת הפוליטית לאחר הדיווח ב"וושינגטון פוסט" ולפיו ממשל ביידן וקבוצה קטנה של מדינות מהמזרח התיכון מקדמות במהירות תוכנית להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים שתכלול לוח זמנים ברור להקמת מדינה פלסטינית. יצוין כי לפי שעה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התייחס באופן רשמי לדיווח.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע הבוקר (חמישי) כי ידרוש בקבינט שצפוי להתכנס הערב לקבל החלטה ברורה וחד משמעית הקובעת שישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית.

ארה"ב ומדינות ערב מתכננות להכריז על מדינה פלסטינית

"לא נסכים בשום אופן לתוכנית הזו שלמעשה אומרת שמגיע לפלסטינים פרס על הטבח הנורא שעשו לנו: מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים. המסר הוא שמשתלם מאוד לטבוח באזרחי ישראל", אמר סמוטריץ.

לדבריו, "מדינה פלסטינית זה איום קיומי על מדינת ישראל כמו שהוכח ב7 לאוקטובר, כפר סבא לא תהיה כפר עזה!.

אדרוש היום בישיבת הקבינט המדיני בטחוני לקבל החלטה ברורה וחד משמעית הקובעת שישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית ולהטלת הסנקציות על למעלה מחצי מיליון מתיישבים.

אני מצפה לתמיכה ברורה מראש הממשלה נתניהו, בני גנץ, גדי אייזנקוט וכל השרים", כך שר האוצר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: "הכוונה של ארה״ב יחד עם מדינות ערביות נוספות להקמת מדינת טרור לצד מדינת ישראל היא הזויה וחלק מהקונספציה השגוייה שבצד השני יש פרטנר לשלום. אחרי ה-7 באוקטובר ברור יותר מאי פעם אסור לתת להם מדינה. כשאנחנו בממשלה לא תקום מדינה פלסטינאית". 

יו"ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז אמר בתגובה לתכנית האמריקאית להקים מדינה פלסטינית: "היה לא תהיה. לא תקום מדינה נוספת לצד מדינת ישראל. שבענו די והותר מההשלכות של הפקרת ארצנו ובטחוננו לידי אויבינו. שבנו לארץ המובטחת לנו על ידי בורא עולם ולא נעזבנה עוד בעז"ה לעולם".

השר עמיחי שיקלי הגיב בגל"צ לדיוווח ואמר: "אם זה החזון האמריקני - צריך להיאבק בו ולאיים עליהם בצעדים חד צדדיים משלנו, כמו לבטל את הסכמי אוסלו".

השר מיקי זוהר הגיב: "לא תקום פה מדינה פלסטינית לעולם. לא נסכן את ביטחון ישראל במדינת טרור בתוכנו. לא ניתן פרס לטרור של ה 7 באוקטובר".

ח"כ דני דנון הגיב: ‏"יש כאלו בעולם שעדיין לא הפנימו את המשמעות של ה-7.10. ‏מדינת טרור בחצר האחורית שלנו - לא תהיה".

חה"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי כתב: "הקמת מדינה פלסטינית משמעותה הקמת מדינת חמאס, שינצח בכל מערכת בחירות שתהיה שם. 

צעד זה יביא לסיכון חזרת אירועי 07.10 כבר על כל הארץ כולה. אף אחד לא הציע בזמנו לארצות הברית בעקבות אירועי 11.09 להקים מדינת אל-קאעידה לאורך הגבול עם ארה״ב. הציבור הישראלי לא יתן לזה לקרות!".

 

 

 

מדינה פלסטינית בצלאל סמוטריץ' עמיחי שיקלי ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד