כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נגמרו המכוניות

צרפת: מדוע הממשלה עוצרת את תוכנית הרכב החשמלי?

צרפת עצרה תכנית הסבסוד לרכב חשמלי שעליה הוכרז לפני שלושה חודשים בלבד. הסיבה: הצרפתים פשוט התנפלו על התוכנית – ואחרי 3 חודשים בלבד פשוט נגמרו המכוניות

צרפת: מדוע הממשלה עוצרת את תוכנית הרכב החשמלי?
סיטרואן AMII החשמלית - המלאים אזלו בזכות תכנית ממשלתית לעידוד תחבורה נקיה. צילום: סיטרואן

הממשל הצרפתי עוצר את תכנית הסבסוד לרכב חשמלי שעליה הוכרז לפני שלושה חודשים בלבד. כך מדווח ה"לה מונד" הצרפתי – אבל הסיבה היא לא מה שניתן לחשוב. במקור הודיע הממשל הצרפתי בדצמבר 2023 על תכנית חדשנית שמטרתה היא להביא את המכונית החשמלית להמונים.

זה נשמע שאפתני אבל זה באמת קרה: במסגרת התכנית אפשר הממשל הצרפתי למשפחות מעוטות יכולת לבצע מעין הסכם חכירה על מכוניות חשמליות מתוצרת אירופה במחיר מסובסד של 100 יורו לחודש בלבד.

התכנית כללה במקור 25,000 מכוניות חשמליות – אבל מהר מאוד המספר הזה הוכפל בגלל שהצרפתים פשוט התנפלו על התוכנית – ואחרי 3 חודשים בלבד פשוט נגמרו המכוניות.  לפי פרסומים בצרפת, התוכנית תחודש כנראה לקראת סוף השנה הנוכחית.

לדברי בכיר בממשל הצרפתי שצוטט על ידי העיתון הצרפתי: "זה סיפור הצלחה אמיתי שמסמל את מדיניות הממשל הצרפתי לגבי איכות הסביבה: זה טוב לארנק וגם לכדור הארץ". לדברי שר התעשיה הצרפתי רולנד לסקרה: "מה שנפלא בתכנית הזאת הוא היכולת לתת גישה לרכב חשמלי זול למי שאין לו את הממון לרכוש כזה רכב וגם לעודד את תעשיית הרכב הצרפתית".

ומה אתם אומרים? הייתם עוברים לרכב חשמלי במחיר של 400 שקלים בחודש?
 


 

צרפת רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד