כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פשע שנאה

שני סטודנטים יהודים אוימו בדרך לבית הכנסת

נהג אנטישמי איים על שני סטודנטים יהודים חובשי כיפות: "אני הולך לפגוע בכם". האירוע התרחש ביום שבת האחרון בדרכם לבית הכנסת בעיר לידס באנגליה

שני סטודנטים יהודים אוימו בדרך לבית הכנסת
משטרת בריטניה צילום: Pixabay

שני סטודנטים יהודים מהעיר לידס באנגליה הותקפו מילולית בדרכם למרכז הסטודנטים הלל, ביום שבת האחרון בתקרית שהמשטרה חוקרת כפשע שנאה.

על פי החשד, נהג, שככל הנראה לא סטודנט במקום, אמר לשני הסטודנטים היהודים חובשי כיפות: "אני הולך פגוע בכם".

נהג טנדר עצר לידם, והוריד את החלון ושאל: "אתם יהודים?". כשהסטודנטים אמרו שכן, הנהג צעק לעברם איומים לרצח.

אחד התלמידים, ששוחח עם העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' בעילום שם, תיאר כיצד הנהג "הוריד את חגורת הבטיחות ונראה כאילו הוא עומד לצאת מהרכב".

"כשהוא עשה את זה, אני וחבר שלי התחלנו לצעוק, אבל אף אחד לא היה בסביבה. אמרנו לו שאנחנו הולכים להתקשר למשטרה. אז הוא אמר שהוא יקרא למשטרה עלינו". בשלב זה האיש נסע לאחור לכיוון היהודים. "זה נראה כאילו הוא עומד להיכנס ישר לתוכנו" אמרו.

לאחר מכן ברחו משם השניים ללא פגע. "חשבנו באמת ובתמים שהוא הולך לתקוף אותנו בגלל שאנחנו יהודים". השנייםהסתתרו מאחורי קיר במשך 10 דקות, רועדים, הם הלכו לבית הכנסת לאחר שבדקו שהרכב לא נראה בשום מקום. 

מכיוון שהיתה שבת, לא היו להם טלפונים, אבל כשהם היו בבית הכנסת וסיפרו על כך לאנשי האבטחה המשטרה הוזעקה והגיעה לקחת הצהרות מהשניים.

בשבוע שעבר הודבקו כתובות נאצה "פלסטין חופשית" על מרכז הסטודנטים הלל, ורב האוניברסיטה נאלץ לברוח מהעיר לאחר שקיבל איומי מוות. אירוע הרכב התרחש יממה בלבד לאחר שהרב עזב את העיר כי עשה מילואים בישראל לאחר פרוץ המלחמה, ויום-יומיים לאחר השחתת המרכז היהודי.

"לעולם לא פחדתי ללבוש את הכיפה שלי בשבת. אבל עכשיו אני מהסס אחרי ההתקפה. בדרך כלל אני הולך לבית הכנסת לבד. זה היה סתם מזל שהייתי עם חבר בשבת", סיפר אחד מהם.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה חוקרת איומים שהושמעו לעבר סטודנטים בספרינגפילד, לידס בסביבות השעה 11:30 בבוקר ביום שבת, 10 בפברואר. האיומים מטופלים כפשע שנאה".

מפקח הביטחון באזור ריצ'רד ארמסטד אמר: "לא נסבול שנאה מסוג זה, ואני רוצה להרגיע את הקהילה המקומית שאנו מתייחסים ברצינות לדיווחים הללו, נעשות בירורים כדי לזהות את האדם או האנשים האחראים".

בריטניה אנטישמיות בבריטניה מלחמת חרבות ברזל לידס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד