כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתחנת האוטובוס

צומת מסמיה: שני נרצחים וארבעה פצועים בפיגוע ירי, בהם שניים קשה

מחבל ירד מרכב ופתח באש לעבר אזרחים שהמתינו בתחנת אוטובוס בצומת מסמיה, סמוך לבני ראם | שניים נרצחו וארבעה נפצעו, מתוכם שניים באורח קשה | אזרח נטרל את המחבל | סריקות נרחבות במטרה לשלול הימצאות מחבלים נוספים

צומת מסמיה: שני נרצחים וארבעה פצועים בפיגוע ירי, בהם שניים קשה
זירת הפיגוע צילום: דוברות מד"א

שני בני אדם נרצחו וארבעה נוספים נפצעו בצהריים (שישי)  בפיגוע ירי בצומת מסמיה בדרום, בין בני ראם לקרית מלאכי. מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל ירד מרכב, ופתח באש לעבר תחנת אוטובוס שבה המתינו אזרחים. אזרח ששהה במקום נטרל את המפגע. כוחות גדולים של משטרה עורכים סריקות באזור במטרה לשלול הימצאות של מחבל נוסף.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים אסותא באשדוד וקפלן ברחובות, צעיר כבן 20 במצב אנוש תוך פעולות החייאה, צעיר כבן 20 במצב קשה, נער כבן 16 במצב קשה, גבר בן 65 במצב קשה ואישה בת 65 במצב בינוני.

ד"ר איתן לבון, סגן מנהל המרכז הרפואי קפלן מסר עדכון על מצבם של הפצועים מאירוע הירי בצומת מסמיה.

פראמדיק מד״א, ארי רוזנשטיין שהיה במקום ונקלע לאירוע סיפר: ״ישבתי בכניסה למוסך סמוך לזירת האירוע ושמעתי קולות ירי סמוך מאוד אליי. רצתי מיד למקום והבחנתי בזירה קשה מאוד. הבחנתי בתחנת האוטובוס ובסמוך לה במספר פצועים שוכבים מחוסרי הכרה. ביצעתי בדיקה ראשונית, ובמקביל ביקשתי מאשתי שתרוץ לרכב הפרטי שלנו להביא את תיק העזרה הראשונה שברשותי".

עוד הוא מתאר, "התקשרתי לדווח למוקד מד״א, ובתוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א שהעניקו טיפול לנפגעים ופינו אותם לבתי החולים. כוחות ביטחון שהיו במקום חיסלו את המחבל". 

על מה שאירע בזירה, סיפר סגן מנהל מרחב לכיש במד"א, נחום דוד: "הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה, צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות".

"אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני, גבר כבן 52 שהצליח להימלט מהזירה הזעיק אותנו סמוך ליישוב יד בנימין הסמוך, הגענו אליו במהירות הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב". כך דוד.

המרכז הרפואי 'קפלן' ברחובות עדכן כי מהפיגוע הגיעו לבית החוליים שלושה פצועים והרוג אחד. "פצוע אחד נקבע מותו עם הגעתו. בנוסף, פצוע אחד מונשם מוגדר במצב קשה ואחד נוסף מוגדר במצב בינוני".

עיריית קריית מלאכי מסרה כי בעקבות הפיגוע בצומת מסמיה, כיתת הכוננות הוקפצה לפריסה בכל הכניסות בצד המזרחי של העיר. "יובהר כי בניגוד לשמועות, אין חשד למחבל שנמצא באזור", נאמר בהודעת העירייה.

בהודעת המשטרה נאמר כי המחבל הגיע לתחנת אוטובוס ככל הנראה ברכב, ביצע ירי לעבר מספר בני אדם, עד שנוטרל ע"י אזרח שהיה במקום. חבלני המשטרה סורקים את זירה, ובמקביל כוחות משטרה גדולים עורכים סריקות נרחבות על מנת לשלול המצאותם של מעורבים נוספים.

פיגוע ירי צומת מסמיה צומת בני ראם נרצחים פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד