כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"פשע נגד האנושות"

דובר צה"ל חשף תיעוד של בני משפחת ביבס בחאן יונס | צפו

דובר צה"ל חשף במסיבת עיתונאים תיעודים שנלקחו ממצלמות רחוב בחאן יונס שבדרום הרצועה בהם נראים אם משפ' ביבס ושני ילדיה ביום בו נחטפו לרצועה | המשפחה: "הסרטונים האלה קורעים את ליבנו" | נתניהו: "נבוא איתם חשבון" | צפו

דובר צה"ל חשף תיעוד של בני משפחת ביבס בחאן יונס | צפו
משפחת ביבס בחאן יונס צילום: מתוך התיעוד

צה"ל איתר בחאן יונס תיעוד וידאו בו נראים בני משפחת ביבס כביום בו נחטפו מקיבוץ ניר עוז בידי מחבלי חמאס. דובר צה"ל חשף את הסרטונים לפני זמן קצר במסיבת עיתונאים.

תיעוד מהחטיפה
משפחת ביבס הגיבה לאחר פרסום הסרטון: "ניתן לראות את המשפחה מגיעה לעזה בחיים והחמאס הוא האחראי הבלעדי לשלומם של שירי, אריאל וכפיר".

תיעוד מהחטיפה
"הסרטונים האלה", מסרו, "קורעים את ליבנו. לראות את שירי, ירדן, אריאל וכפיר שנחטפו מביתם בניר עוז בתופת הזו זה בלתי נסבל ולא אנושי".
תיעוד חטיפת משפחת ביבס ב-7 באוקטובר
עוד מסרו כי "לחטוף ילדים זהו פשע נגד האנושות ופשע מלחמה. אריאל וכפיר הם קורבנות של רוע מפלצתי. המשפחה שלנו הפכה כולה לבני ערובה ביחד עם כל החטופים. אנחנו קוראים קריאה נואשת לכל מקבלי ההחלטות בארץ ובעולם הנוגעים במשא ומתן: תחזירו אותם הביתה עכשיו. תבהירו לחמאס שחטיפת ילדים זה מחוץ למשחק. תשימו את הילדים האלה כתנאי ראשון בכל עסקה. אנחנו מבקשים להודות לציבור בישראל וברחבי העולם שתומך בנו ומבקשים להמשיך במאבק לחזרתם הביתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון תגובה ואמר: "הסרטון שבו אנחנו רואים את משפחת ביבס בעזה צובט את הלב, ומזכיר לנו עם מי יש לנו עסק - עם חוטפי תינוקות אכזריים. אנחנו נבוא איתם חשבון.

ולעולם אני אומר: "We will bring these kidnappers of babies and mothers to justice. They won't get away with it". דברי ראש הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו על סרטון משפחת ביבס בעזה // לע\"מ

ג'ימי מילר, קרוב משפחתם, אמר כי "הסרטון הזה זה לא שינה שום דבר, הוא לא מעיד על שום דבר חדש. סך הכול צילומים מהימים הראשונים – זה לא נותן אינדיקציה על שום דבר. אנחנו בתקווה שהם יחזרו אלינו כמה שיותר מהר ושהממשלה תעשה כל מה שאפשר". 

לדבריו, "שני הילדים האלה וההורים שלהם היו אמורים להשתחרר בפעימה הראשונה, ואם הם לא השתחררו בפעימה הראשונה, המינימום היה שהם ישתחררו בצעד הומניטרי. אנחנו מספקים סיוע הומניטרי לצד השני בלי סוף – הם מקבלים כל מה שצריך מא' עד ת' ואנחנו לא מקבלים שום דבר. אנחנו כבר מצפים להכול, ומקווים לטוב ביותר".

משפחת ביבס מונה ארבע נפשות: האם שירי - בת 32; בעלה, ירדן - בן 34; ושני ילדיהם הקטנים, אריאל בן ה-4 וכפיר בן השנה. מאז החטיפה, התקבל אות חיים רק מאבי המשפחה, ירדן, שתועד בסרטון שהפיץ חמאס.

מתוך התיעודירדן ביבס בשביצילום: מתוך התיעוד

ב-29 בנובמבר הודיע צה"ל כי עדכן את משפחת ביבס בטענה של חמאס, ולפיה שירי, אריאל וכפיר נהרגו בשבי. עוד נמסר למשפחה כי הצבא בוחן את מהימנות המידע. לא נמסרו פרטים על מצבו של ירדן ביבס.

משפחת ביבס חיים ביבס כפיר ביבס עזה חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד