כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זה הסכום

6 שנות מאסר לתושב השטחים שהעלים מסים

6 שנות מאסר לתושב השטחים שהעלים מסים בסכום של כ-11.5 מיליון ₪ | במסגרת גזר הדין יוחסו לנאשם 645 עבירות מס שביצע בשנים 2015 - 2018

6 שנות מאסר לתושב השטחים שהעלים מסים
בית המשפט המחוזי בי-ם. אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

בית משפט השלום בירושלים גזר על חמאד שריתח, תושב השטחים מאזור חברון, 6 שנות מאסר בפועל. שריתח הורשע בשימוש ובהפצת חשבוניות פיקטיביות, זאת במטרה לקבל לידיו כסף במרמה ולסייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס.

במסגרת גזר הדין יוחסו לנאשם 645 עבירות מס שביצע בשנים 2015 - 2018. הנאשם הורשע בהפצת מסמכים הנחזים לחשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו עסקאות עבור חשבוניות אלו, או מבלי שהייתה לו הרשאה להוציא את החשבוניות האמורות. מרבית ממאות העבירות המיוחסות לנאשם הן בגין פעולה במטרה שאדם אחר יתחמק מתשלום מס, לצד ניכוי מס תשומות שלא כדין וקבלת דבר במרמה. בין היתר, הנאשם הפיץ חשבוניות פיקטיביות, כאשר סכום המס המגולם בהן עמד על כ-1.8 מיליון ₪ - סכום ששולם לאחר מכן ע"י מדינת ישראל לרשות הפלסטינית כחלק מהתחשבנות מסים ביניהן. הנאשם סייע לאחרים להשתמט מתשלום מס בסכום של 11.5 מיליון ₪, כאשר סך היקף העבירות הפליליות עומד על 77.5 מיליון ₪.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשו נציגי המדינה שהנאשם ירצה עונש מאסר ממושך, בהתחשב באופן ביצוען השיטתי של העבירות, תוך שימוש באנשי קש, החלפת מספרי מטלפון ושימוש בשמות בדויים. יתר על כן, הנאשם לא נטל אחריות למעשיו ולא החזיר לקופת המדינה את הכסף שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו.

השופט ירון מינטקביץ גזר על הנאשם 6 שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על תנאי וקנס כספי של 750,000 ₪. שני הצדדים ערערו על גזר הדין ונדחו בבית המשפט המחוזי. בהתייחסותו למתחם העונש ההולם ציין השופט "עבירות מסים חותרות תחת ערכים חברתיים בסיסיים ומכל בחינה שקולות לשליחת יד לקופת הציבור... יש לראות את עבריין המס ככל עבריין אחר השולח ידו ברכוש חברו... מדובר במקרה חריג בחומרתו, הן מבחינת היקפן הכספי של העבירות והן מבחינת התחכום שבביצוען".

 

 

העלמת מיסים חשבוניות פיקטיביות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד