י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ליצמן מאשים את גרמן בקריסת מערכת הבריאות

כמו בכל חורף, בתי החולים סובלים מתפוסה של 100% ויותר "השרה גרמן לעסוק בהקמת ועדות ובדיונים מיותרים"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

בחדר המיון בבית החולים רמב"ם בחיפה, יש בסביבות 140 אחוז תפוסה. 106 איש צלחו את הלילה במיון, 80 מתוכם שהו מעל 10 שעות במיון.

במרכז הרפואי פדה פוריה קיימת 100 אחוז תפוסה במחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד), ו-120 אחוז בפנימיות.

התפוסה במחלקות הפנימיות בבית החולים וולפסון בחולון עומדת כעת על 130%. תפוסת בית החולים נכון לשעה זו היא בשיעור של כ-120% בממוצע. במחלקה הפנימיות 130%.

שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) הגיבה לפרסומים אודות הצפיפות בחדרי מיון: "הצפיפות הבלתי נסבלת בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז, כל חורף, היא קטסטרופה ידועה מראש. בחורף קל, המצב קשה ובחורף קשה המצב בלתי נסבל. הוועדה שעמדתי בראשה נתנה דעתה על מצב האשפוז הכללי והמליצה על שיפור המצב בחדרי המיון. מדינת ישראל היא המדינה הצפופה ביותר מבחינת אשפוז בבתי החולים. כמו בכל בעיה אקוטית ונמשכת, הפתרון צריך להיות שורשי.

"'יש עתיד' גיבשה תכניות סדורות להבראת מערכת הבריאות הציבורית בישראל וחיזוקה. בתקציב החברתי של 2015 מערכת הבריאות הייתה אמורה לקבל תוספת של כ-3 מיליארד שקלים שיועדו בין היתר לקיצור תורים, לחיזוק חדרי מיון וליישום המלצות הוועדה, תקציב שנתניהו תקע ונוציא לפעול מיד לאחר הבחירות."

סגן שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיב: "מערכת הבריאות בישראל סובלת מתפקוד לקוי ומחוסר השקעה נכונה בסוגיות הליבה הקשורות לציבור החולים וקידום הרפואה".

"העומסים הרבים בבתי החולים בימים אלה, מבטאים אוזלת יד של שנתיים בהם הממשלה עצרה את התנופה הנדרש בתחום הבריאות, לטובת וועדות ודיוני סרק, שלא הובילו לכל שינוי ממשי בשום תחום ברפואה שלנו".

"יש להצטער על עצירת התנופה המשמעותית שהייתה במערכת הבריאות, קודם לממשלה הנוכחית, שכללה הוספת מיטות ותקנים לבתי חולים, חיזוק הפריפריה, רפורמות חשובות למערכת הבריאות ועוד. לצערנו, בחרה השרה גרמן לעסוק בדברים אחרים, בהקמת ועדות ובדיונים מיותרים, שהביאו לדשדוש ועמידה במקום, במקום לקדם את הרפואה הציבורית בישראל".

"אחד היעדים המרכזיים בהם יש לעסוק בתקופה הקרובה, הוא קידום מערכת הבריאות והבאתה לראש סדר היום, תוך השקעה ופיתוח בכל תחומי הרפואה, לטובת ציבור החולים".
ליצמן ועדה בריאות גרמן בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד