כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בתשובה לבג"ץ

היועמשי"ת: ללא קידום חוק חדש צה"ל יצטרך לגייס חרדים באפריל

משבר חוק הגיוס מתגלגל לפתחה של הממשלה בעיצומה של המלחמה: היועצת המשפטית לממשלה, הבהירה הערב לבג"ץ את עמדת המדינה לקראת פקיעת החלטת הממשלה בעניין גיוס חרדים. וכתבה כי ללא קידום חוק חדש, צה"ל יצטרך להתחיל בגיוס חרדים בתחילת אפריל 

היועמשי"ת: ללא קידום חוק חדש צה"ל יצטרך לגייס חרדים באפריל
מחאה נגד חוק הגיוס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מסרה הערב (רביעי) את עמדת המדינה לבג״צ לקראת פקיעת החלטת הממשלה בעניין גיוס חרדים.

היועצת הודיעה כי ללא קידומו של חוק גיוס חדש על ידי הממשלה, צה״ל יצטרך להתחיל לגייס חרדים. "בלא קידום חקיקה על ידי ממשלת ישראל, אין בסיס חוקי להימנעות גורפת של המדינה מגיוס בני ישיבות", נכתב בהודעתה.

כזכור, לפני כשמונה חודשים, לקראת פקיעת חוק הגיוס, הממשלה אישרה נוסח הצהרתי בו הונחה שר הביטחון יואב גלנט להורות לצה"ל שלא לפעול לגייס את בחורי הישיבות בתקופה בה יפקע חוק הגיוס, אחרי שבג״צ הורה כ-13 פעמים להביא נוסח חוק גיוס חדש.

לפי הנוסח שנחשף ב'בחדרי חרדים' נכתב ונקבע כי "בהינתן כוונת הממשלה לגבש הסדר חקיקתי חדש, הממשלה מנחה את שר הביטחון להנחות את צה"ל, במסגרת סמכותו לקרוא כי לא יינקטו הליכים לשם גיוסם של תלמידי ישיבות". אלא שהחלטת הממשלה תפקע בעוד חודש וחצי (31 במרץ).

החכי"ם החרדים מודים בפני 'בחדרי חרדים' כי נקלעו לתקופה קשה מבחינה ציבורית והם ממעטים מלדבר בנושא. “אנחנו נעבור קודם את הבחירות לרשויות המקומיות ונראה איך מתמודדים עם זה בהמשך. צריך לתת גם לקב"ה לנהל את האירוע", אמר היום אחד השרים.

גיוס חרדים היועץ המשפטי לממשלה חרדים בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד