כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עורר את זעם הקרמלין

דיווח על אבדות רוסיות - ומצא את מותו

בלוגר צבאי פרו-קרמלין מת מספר ימים לאחר שדיווח על אבדות מסיביות של רוסיה באבדייבקה. הוא טען שמוסקבה איבדה כ-16,000 חיילים ו-300 כלי רכב משוריינים ועורר בכך את זעם הקרמלין

דיווח על אבדות רוסיות - ומצא את מותו
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

בלוגר צבאי רוסי פרו-קרמלין, אנדריי מורוזוב, מת ימים ספורים לאחר שדיווח כי רוסיה ספגה אבדות אדירות במהלך ההתקפה שלה על העיירה אבדייבקה שבאוקראינה אותה כבשה בסופו של דבר. כמה בלוגרים צבאיים פרו-רוסים, כמו גם סוכנויות חדשות ועיתונים ממלכתיים ברוסיה דיווחו כי הוא מת בפתאומיות.

רשת CNN דיווחה כי מורוזוב, המכונה "מורז" בטלגרם, טען שמוסקבה איבדה כ-16,000 חיילים ו-300 כלי רכב משוריינים מאז שהחלה בהסתערותה באוקטובר על העיירה. הפוסט הזה זכה לביקורת קשה מכמה תועמלנים רוסים ומאז נמחק מחשבון הטלגרם שלו. 

הוא כתב בפוסטים האחרונים שלו שהוא סובל מבריונות בגלל הדיווח שלו על אבדייבקה ואמר שהורו לו למחוק את הפוסט, מישהו שהוא תיאר כ"קולונל חבר". הוא גם התלונן על מחסור בנשק עבור החיילים הרוסיים בחזית.

בלוגרים צבאיים פרו-רוסים נהנו מחופש מסוים לבקר את הצבא הרוסי ואת האופן שבו משרד ההגנה מנהל את המלחמה באוקראינה. לאחר ההתקוממות הכושלת של מנהיג וגנר לשעבר, יבגני פריגוז'ין , החלה רוסיה לשים עין על בלוגרים שמעבירים ביקורת על הצבא.

 
מלחמת אוקראינה רוסיה פוטין טלגרם אבדייבקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד