כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שערורייה אמריקאית

עיתונאי שהסתנן לישראל ב-7 באוקטובר זכה בפרס

עיתונאי ה'ניו יורק טיימס' שהואשם בהסתננות לישראל ב-7 באוקטובר זכה בפרס יוקרתי. השניים צילמו את המלחמה משעת הפתיחה ב-7 באוקטובר והמשיכו לתעד עבור העיתון בתוך עזה לאחר פלישת כוחות צה"ל

עיתונאי שהסתנן לישראל ב-7 באוקטובר זכה בפרס
הפלישה לישראל צילום: צלמי פלאש90

בין הזוכים בפרסי ג'ורג' פולק בארה"ב נמצא עיתונאי מה"ניו יורק טיימס" שהואשם בהסתננות לישראל מוקדם בבוקר של יום הטבח ב-7 באוקטובר בעוטף עזה. העיתונאי יוסף מסעוד זכה בפרס יחד עם צלם עיתונות עצמאי נוסף שעובד עבור הטיימס בשם סמר אבו אלוף.

ארגון Honest Reporting העצמאי שעוקב אחר דיווחים בעולם וחושף פייק ודיווחים מוטעים, חשף את העיתונאי והצלם מעזה כמי שלקחו חלק בפלישה ב-7 באוקטובר. הארגון הטיל ספק בהסברו של מסעוד לנוכחותו בגבול עם העוטף לפיו הוא התעורר ב-5:30 בבוקר מירי רקטות למרות שהירי החל רק כעבור שעה.

שמו של מסעוד נכלל בדוח תחקיר מנובמבר האחרון, המראה כי עיתונאים מכלי חדשות מובילים, בהם הניו יורק טיימס , AP, רויטרס ו-CNN, הצטרפו למחבלים של חמאס מרצועת עזה ב-7 באוקטובר כדי לתעד את האירועים במצלמותיהם.

הארגון, הפועל לחשיפת הטיה אנטי-ישראלית בעיתונות הזרה, העלה בחקירה שאלות אתיות כבדות בנוגע לנוכחותם של אותם צלמים לצד מחבלי חמאס.

הניו יורק טיימס הגיב להאשמות: "ההאשמה שלפיה היה לעובדי ה"ניו יורק טיימס" ידע מוקדם על פיגועי חמאס או ליווה את הטרוריסטים של חמאס במהלך הפיגועים היא לא נכונה ומקוממת. זה פזיז להעלות האשמות כאלה, ולהעמיד את העיתונאים שלנו בשטח בישראל ובעזה בסיכון".

העיתון האשים את Honest Reporting בהעלאת "האשמות מעורפלות" וציין כי למרות שיוסף מסעוד לא עבד עבור הטיימס באותו יום, "מאז הוא עשה עבודה חשובה עבורנו. אין ראיות לרמיזות של  Honest Reporting להאשמות. הוא עשה מה שצלמי עיתונות עושים תמיד במהלך אירועי חדשות מרכזיים, ותיעד את הטרגדיה כשהיא התפתחה".

פרסי ג'ורג' פולק הם פרסים יוקרתיים לעיתונאים, שמעונקים על ידי אוניברסיטת לונג איילנד. הקטגוריה שבה זכו הצלם והעיתונאי הייתה לצילום עיתונות וסיקור. הארגון אמר שהם זכו על "תיעוד התקיפה הישראלית והפלישה של ישראל למולדתם, עזה. השניים צילמו את המלחמה מרגע שפרצה ב-7 באוקטובר".

"מבין הזוכים בפרס זה היה אחד הסיפורים הכי שנויים במחלוקת ומקוטבים בעשורים האחרונים, ובכל זאת העיתונאים שלנו בישראל, בעזה וברחבי העולם נשארו מרוכזים בהתעמקות בכל זווית של הסכסוך בעיניים בלתי נרתעות", אמר גרג וינטר, עורך התוכן הבינלאומי של הניו יורק טיימס.

כזכור ב-7 באוקטובר, מחבלי חמאס לא היו היחידים שתיעדו את פשעי המלחמה שביצעו במהלך השתוללותם הקטלנית ברחבי הדרום בישראל. חלק מהזוועות שלהם תועדו על ידי צלמי עיתונות תושבי עזה שעובדים עבור סוכנויות הידיעות AP ורויטרס, CNN, והניו יורק טיימס שנוכחותם המוקדמת בבוקר באזור הגבול הפרוץ מעלה שאלות אתיות חמורות.

מה הם עשו שם כל כך מוקדם? האם זה תואם עם חמאס? האם תמונותיהם למעשה אישרו את נוכחותם בשטח ישראל יחד עם מסתנני המחבלים? האם צלמי העיתונות פרילנסרים עבור כלי תקשורת אחרים, כמו CNN והניו יורק טיימס, הודיעו לכלי התקשורת האלה? אם לשפוט לפי התמונות מהטבח, החטיפה וההסתערות על קיבוץ ישראלי, נראה שהגבול נפרץ לא רק פיזית, אלא גם עיתונאית.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס ניו יורק טיימס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד