י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי תוצאות האמת

הקרב על בית שמש נפתח מחדש: האם החרדים יתאחדו סביב מועמד 'דגל התורה'?

גם במערכת הבחירות הנוכחית לא הצליחו החרדים להתאחד סביב מועמד מוסכם, מה שהוביל לתוצאות הצמודות שלוקחות את העיר לסיבוב שני | תוצאות האמת: זהו מספר הקולות שקיבל כל מועמד וחלוקת המושבים במועצת העיר | פרסום ראשון: החזית האחידה של ש"ס והחסידויות הגדולות

הקרב על בית שמש נפתח מחדש: האם החרדים יתאחדו סביב מועמד 'דגל התורה'?
הבחירות בבית שמש צילום: פלאש 90

עם קבלת תוצאות האמת של הבחירות בבית שמש, מתברר באופן רשמי כי מי שעלו לסיבוב השני הם מועמד דגל התורה שמוליק גרינברג וראש העיר המכהנת עליזה בלוך. מי שנותר מאחור ויישאר בתפקידו כסגן שר החקלאות, הוא ראש העיר לשעבר ומועמד ש"ס משה אבוטבטול.

לפי תוצאות האמת, שמוליק גרינברג קיבל 19,965 מקולות הבוחרים, עליזה בלוך במקום השני עם 18,909 קולות ומשה אבוטבול במקום השלישי עם 17,958 מקולות המצביעים בעיר.

מפלגת דגל התורה זכתה ב-5 מקומות במועצה ותהיה הסיעה הגדולה בעיר, אחריה ש"ס עם 4 מקומות, כח (שלומי אמונים) עם 3, אגודת ישראל עם 3, הליכוד עם 3, עליזה בלוך עם 3, דרך עם 2, רינה הולנדר עם 1 והציונות הדתית עם מקום אחד.

פלאש 90שני המועמדים החרדים לראשות העירצילום: פלאש 90

כעת, השאלה הגדולה היא האם כלל המפלגות החרדיות יתאחדו סביב מועמד דגל התורה ויצליחו להביס את ראש העיר המכהנת, או שהפיצול החרדי יימשך גם לסיבוב השני. לפי חלק מההערכות בעיר, חסידות ויזניץ', שתמכה באבוטבול, עשויה כעת להכריז על תמיכה בשמואל גרינברג. יחד עם זאת, בש"ס טרם הצהירו במי יתמכו. במהלך מערכת הבחירות נהגו בש"ס לתקוף את מועמדותו של גרינברג בטענה כי הפלה את הציבור הספרדי במסגרת תפקידו בעיריית ירושלים.

בבית שמש, למרות היותה עיר חרדית, מכהנת כיום בתפקיד ראש העיר עליזה בלוך, לאחר שהצליחה לזכות בתפקיד בשל הפיצול חרדי בבחירות הקודמות. גם במערכת הבחירות הנוכחית לא הצליחו החרדים להתאחד סביב מועמד מוסכם משלל סיבות, אך בעיקר על רקע המאבקים הפנים חרדיים בשאר הארץ.

במסגרת מערכת הבחירות בעיר החליט יו"ר דגל התורה משה גפני להריץ את ראש לשכתו לשעבר שמוליק גרינברג. חלק מרבני 'דגל' בעיר לא תמכו תחילה במהלך, אך בסופו של דבר התאחדו סביב גרינברג והביעו בו תמיכה לראשות העיר. במסגרת דיל דגל התורה-שלומי אמונים חתמה הסיעה החסידית על הסכם תמיכה בגרינברג, כאשר על הסכם עם 'דגל' חתמה גם חסידות בעלז.

פלאש 90שלט בחירות של עליזה בלוךצילום: פלאש 90

לפני כחמישה חודשים הפתיעה מפלגת ש"ס והודיעה כי חבר הכנסת משה אבוטבול יהיה מועמד המפלגה לראשות העיר בית שמש. אבוטבול, כיהן בתפקיד ראש העיר בין השנים 2008 ל-2018, אז הפסיד לעליזה בלוך. במסגרת הדיל שרקם אריה דרעי עם אגודת ישראל הודיעו וי'זניץ' וגור על תמיכה באבוטבול. כעת, כשמול גרינברג רצה מועמדת שאינה חרדית, הדילמה בש"ס תהיה גדולה ביותר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לקראת הסיבוב השני בבית שמש - דרעי, גור וויז׳ניץ סיכמו על גוש אחיד שילך יחד לכל החלטה. בתחילת השבוע יחל מו״מ משותף ויוחלט באיזה מועמד לתמוך. לפי הערכות מדובר בכ-15,000 קולות.

בית שמש בחירות מקומיות בחירות מוניציפליות 2023 שמואל גרינברג שמוליק גרינברג עליזה בלוך דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד