י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תיירים חזרו לצפון קוריאה בפעם הראשונה מאז הקורונה

רוסים רבים גילו שהם מונעים מלהגיע ליעדי תיירות בעולם בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה. כמה מהם ביקרו בצפון קוריאה, בעלת ברית רוסית מרכזית, הם סיפרו ל-CNN על החוויה

תיירים חזרו לצפון קוריאה בפעם הראשונה מאז הקורונה
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

התיירות בצפון קוריאה נשלטת באופן הדוק. מטיילים בודדים אינם מורשים להיכנס למדינה, רק קבוצות מלוות על ידי נציגי המשטר מורשות כניסה. ההכנסות מתיירות משמשות לתמיכה במשטרו של הדיקטטור קים ג'ונג און.

הנסיעה לשם אינה נטולת סיכונים משמעותיים. סטודנט האמריקני אוטו וורמבייר נעצר בטיול בצפון קוריאה ב-2016, בגין גניבת כרזת תעמולה. הוא הוחזר לארצות הברית 17 חודשים מאוחר יותר במצב אנוש ומת זמן קצר לאחר מכן.

לנה ביצ'קובה, אזרחית רוסיה היתה אחת מאלו שנכנסו לצפון קוריאה, תיירים רוסים רבים מצאו עצמם מונעים מיעדי תיירות, בגלל המלחמה באוקראינה, אבל צפון קוריאה כבעלת ברית רוסית מרכזית הציעה הזדמנות נדירה לטייל.

בלוגר הנסיעות איליה ווסקרסנסקי, שהצטרף אף הוא לטיול, חש מתוח, למרות חששותיו, הוא מודה שאחת הסיבות לעשות את המסע הייתה לגלות אם צפון קוריאה של ימינו כמו רוסיה הסובייטית שבני משפחתו סיפרו לו עליה.

"כשאתה מסתכל על צפון קוריאה אתה מבין שסבתא וסבא שלך חיו כמו שהם חיים כאן", אומר ווסקרסנסקי ל-CNN. "אין פרסומות בעיר. הדבר היחיד שמוצג הם סיסמאות מפלגות, דגלים וכן הלאה".

הטיול בן ארבעה ימים עלה לכל מבקר כ-750 דולר. לקבוצה היו מדריכים ומתרגמים דוברי רוסית בכל עת. מסלול הטיול כלל ביקור בפסלי הברונזה של המנהיגים המתים קים איל סונג וקים ג'ונג איל.

הרוסים קיבלו הוראות במיוחד בכל הנוגע לצילום תמונות וסרטונים.

"התבקשנו לא לצלם את הצבא או אנשים במדים בכלל, לא לצלם את אתרי הבנייה או כל אחד מהמבנים שנמצא בהקמה", סיפרה ביצ'קובה. "והיו כללים לגבי איך לצלם ובאופן כללי להתייחס לפורטרטים או פסלים של מנהיגים. אם יש לך עיתון או מגזין עם תמונה של המנהיג, אז אתה לא יכול לקפל את העיתון כך שהתמונה תתקמט".

עיתונים אלה הפכו לכמה מהמזכרות האהובות עליה מצפון קוריאה. ביצ'קובה מספרת שלא היה הרבה מה לקנות, אבל היו שתי חנויות - אחת בשדה התעופה ואחת בבירה - שבהן היא ותיירים אחרים יכלו להשיג מגנטים, בובות, ערכות לגו ועוד מתנות קטנות.

לפני מגיפת הקורונה, המקור הגדול ביותר של תיירים שנכנסו לצפון קוריאה לא היה רוסיה - אלא סין. מאז צפון קוריאה סיפקה לרוסיה טילים לשימוש נגד אוקראינה.

בפברואר נתן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכונית לעמיתו הצפון קוריאני קים ג'ונג און. המעשה היה הפרה של הסנקציות של האו"ם שהוטלו נגד המדינה בשל תוכנית הנשק הגרעיני שלה.

גם ווסקרסנסקי וגם ביצ'קובה אומרים שההחלטה שלהם לנסוע לא הייתה על פוליטיקה - הם נסעו לצפון קוריאה כדי להכיר אנשים מקומיים וליצור מערכות יחסים.

 

 

צפון קוריאה רוסיה ולדימיר פוטין קים ג'ונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד