כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
דיווח ערבי

ישראל יצרה קשר עם חמולות בעזה לנהל את הרצועה במקום חמאס

בישראל יצרו קשר עם חמולות בעזה בבקשה שיסייעו בהעברת סיוע הומניטרי. חמולה אחת הסכימה ואחרת עורכת מו"מ. בחמאס מסרו ל"א-שרק אל-אווסט" כי ברשותם מידע על השיחות שמתנהלות ושהם "ישלמו מחיר על התנהגותם"

ישראל יצרה קשר עם חמולות בעזה לנהל את הרצועה במקום חמאס
סיוע הומניטרי לעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ישראל החלה במגעים רשמיים אינטנסיביים עם שבטים / חמולות ברצועת עזה במטרה להעביר לידיהם את השלטון באזורים שקטים ברצועה, בניסיון להתקין שלטון חלופי לשלטון תנועת חמאס, וכך לערער על שלטונה של התנועה הטרוריסטית וסיום יכולותיה הצבאיות כך דיווח העיתון 'א-שרק אל-אווסט'.

תנועת חמאס תפסה את השלטון ברצועת עזה ב-2007 לאחר שהשתתפה בבחירות ב-2006 בלחץ ארה"ב, בהן זכתה להצלחה רבה נגד תנועת הפתח, באמצע 2007 חמאס השתלט בכוח הנשק על רצועת עזה, וגרם לפילוג גדול בין הפלסטינים הנמשך עד היום.

היום, לראשונה לאחר 17 שנות שלטון חמאס, ישראל מבקשת לסיים זאת בכוח, ונראה כי היא רוצה לחזור על הניסויים האמריקניים שבוצעו בעיראק ובאפגניסטן, לאחר הפלת המשטר שם. בהסכמה עם שבטים ורשויות מקומיות לנהל שלטון אזרחי חלופי, כך על פי העיתון.

מקורות אישרו לאשרק אל-אווסט כי לשכת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, תקשרה עם דמויות משבטים ברצועת עזה שמתנגדים לתנועת חמאס.

לטענת המקורות שהעדיפו שלא להזכיר את שמות החמולות הללו מסיבות מובנות, "הקשר הצליח בחלקו ולרוב לא צלח". המקורות אמרו: "שבטים רבים דחו את ההצעה הישראלית להקים קבוצות חמושות להגנה על אזורים ספציפיים. אבל חמולה גדולה הסכימה, ואחרת עדיין במשא ומתן".

המקורות מסרו כי: "חברי אותה חמולה הודיעו לישראל כי הם מוכנים לשיתוף פעולה ראשוני עמה אם חמאס יחוסל, בתנאי ששיתוף הפעולה הזה ימשיך ויתבסס על מתן שירותים לעזתים באזור שבו נמצאת החמולה".

גורמים בתנועת חמאס הגיבו לאשרק אל-אווסט והסבירו כי לארגון יש מספיק מידע "על הקשר המתרחש", וכן הם עוקבים בקפידה "אחר כל ההפרות שמבצעים חמושים במטרה לגרום לכאוס, לרבות גניבת סיוע והסתה נגד ארגון חמאס".

המקורות אישרו כי הנהגת חמאס קיבלה החלטה: "הם ישלמו את המחיר על מעשיהם בהמשך". חמאס איים: "מי שמשתף פעולה עם הכיבוש ומי שגרם להרג של לוחמי התנגדות לא יימלטו מהדין".

 

 

 

 

 

חמאס סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד