כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעלי תושיה

שני שוויצרים בלמו את המחבל מלדקור את הקורבן החרדי שוב ושוב

במוצאי שבת האחרון מחבל מוסלמי בן 15 דקר יהודי חסידי בציריך שבשוויץ. הנדקר ניצל ממוות לאחר ששני עוברי אורח לא יהודים, בלמו את המחבל מלהמשיך לדקור. חבר המועצה החרדי: "שני השווייצרים גיבורים, הם משקפים את שוויץ האמיתית"

שני שוויצרים בלמו את המחבל מלדקור את הקורבן החרדי שוב ושוב
זירת הפיגוע צילום: צילום מסך telezueri.ch

מחבל מוסלמי בן 15 דקר יהודי חסידי במוצאי שבת בדרכו למלווה מלכה בעיר ציריך שבשווייץ, המחבל דקר את היהודי תוך שהוא קורא "מוות ליהודים", הוא דקר מספר פעמים והיה ממשיך לולא שני עוברי אורח לא יהודים בלמו אותו מלהמשיך, החזיקו בו עד להגעת המשטרה.

למקום הוזעקו כוחות הצלה מארגון הצלה היהודי המקומי, המתנדבים הצילו את חייו והוא הובהל לבית החולים בעיר. עדי ראיה סיפרו כי הקורבן נדקר שוב ושוב עד שהתמוטט במקום נראה דם רב.

חבר מועצת העיר ציריך, יהודה שפילמן, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי תושיית שני עוברי האורח הצילה את חייו של הנדקר: "שני השווייצרים שמנעו את המשך הפיגוע משקפים את שוויץ האמיתית, הם לא יהודים, והם פשוט עצרו מהמחבל להמשיך במעשה הטבח שלו". 

באדיבות המצלםמעצרו של המחבלצילום: באדיבות המצלם

חבר המועצה הוסיף: "האיסלאם הקיצוני רוצה שנפחד ולא נראה את הזהות היהודית שלנו ברחובות, הם רוצים שנלך בלי כיפות, אנחנו רוצים להעביר להם את המסר שאנחנו לא חוששים מלהראות את הזהות היהודית שלנו ברחוב".

עוד אמר חבר המועצה יהודה שפילמן, "אני רוצה להודות לשני הגיבורים שמנעו את מותו של הקורבן, לכוחות ההצלה ולמשטרה שפעלה מהר ועצרה את המחבל, אני מקווה שהוא יקבל עונש מאסר ארוך". המחבל אמר למשפחת הנדקר בזמן מעצרו כי הוא משתייך לגדודי אל-אקצה ותפקידו להרוג יהודים. 

צילום מסך telezueri.chחבר המועצה יהודה שפילמן בראיון לתקשורת המקומיתצילום: צילום מסך telezueri.ch

גיסו של הקורבן סיפר לתקשורת המקומית: "העבריין כנראה דקר כמה פעמים את גיסי שהיה מלא בדקירות", לדברי הגיס ששמו לא פורסם, בתקיפה נפגעו גם העורק הראשי של הקורבן וגם ריאותיו. "הוא איבד הרבה דם. העובדה שגיסי עדיין חי היא נס מאלוהים" אמר.

המשפחה מודה מאוד לעוברי אורח שהחזיקו את התוקף, למשטרה, לכוחות ההצלה ולצוות בית החולים.

שמו של הפצוע לתפילה: מאיר צבי בן שרה לרפו"ש בתושח"י.

יהודה שפילמן מלחמת חרבות ברזל ציריך שוויץ פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד