י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נלחם בסינים

ממה הוא מפחד? נשיא ארצות הברית יוצא למלחמה

הבית הלבן פרסם הודעה על המלחמה מול יצרניות רכב בסין • "סין נחושה לשלוט בעתיד שוק הרכב העולמי, כולל שימוש בפרקטיקות לא הוגנות"

ממה הוא מפחד? נשיא ארצות הברית יוצא למלחמה
מיליוני רכבים סיניים שוטפים את העולם - האם הם אוספים עלינו מידע? צילום: BYD

ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית יוצא למלחמה. לא בחמאס אלא באויב חדש של ארצות הברית: יצרני הרכב הסינים. כך עולה מהודעה רשמית שפרסם בשבוע שעבר הבית הלבן, הודעה שאי אפשר שלא להבין כמה היא חמורה. 

לפי לשון הודעת הבית הלבן, הממשל האמריקאי יתחיל בקרוב בחקירה כדי לבדוק האם מכוניות סיניות מסוגלות "לגנוב" מידע באמצעות מערכותיהן השונות, ואם אתם חושבים שזה מצחיק, אז ביידן אינו הראשון: בשנה שעברה גם פוליטיקאים בריטים הצהירו שהם מודאגים ממצב בו מכוניות סיניות יעבירו את המידע שהן אוספות באמצעות החיישנים ומערכות הניווט. 

לדברי הבית הלבן "יצרני הרכב האמריקאים ועובדי תעשיית הרכב האמריקאית הם הטובים בעולם. שלושת יצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות ועובדיהן מובילים את העולם בחדשנות ואיכות" קובעת הודעת הבית הלבן. אבל מכאן זה נהיה יותר מורכב.

לפי ההודעה: "סין נחושה לשלוט בעתיד שוק הרכב העולמי, כולל שימוש בפרקטיקות לא הוגנות. המדיניות הסינית עלולה  להציף את השוק שלנו ברכבים המהווים סיכון לבטחוננו". 

עוד קובע הבית הלבן ש"רוב הרכבים האלה הם רכבים מקושרים, כמו סמארטפונים על גלגלים. רכבים אלה מקושרים לטלפונים שלנו, למערכות הניווט, לתשתיות הכרחיות וליצרניהם. רכבים מסין עשויים לאסוף מידע רגיש על אזרחינו ועל התשתיות שלנו ולשלוח את המידע בחזרה לסין".

כאן ההודעה של הבית הלבן הופכת להיות יותר רצינית ולפיה "ניתן לקבל גישה לרכבים אלה מרחוק או אפילו לנטרל אותם".
אפשר לצחוק אולי על ההודעה של הבית הלבן, אבל כנראה שפרסום של הודעה כזאת אינו עיניין פעוט, זו הכרזת מלחמה על מכוניות שמגיעות ממעצמה חזקה מאוד.

למה דווקא עכשיו זה קורה? יש הרבה סיבות: תעשיית הרכב האמריקאית מזמן אינה המעצמה שהיתה בעבר, יצרני הרכב האמריקאים מפטרים עובדים והמאמץ האמריקאי להיכנס לשוק הרכב החשמלי לא מאוד מצליח. אבל יותר מכל זה: הסינים לא צריכים את ארצות הברית, הם בכלל עובדים על שוק הרכב המקסיקני.

לפי פרסומים בעולם, BYD נערכת להקים מפעל ראשון ביבשת אמריקה שימוקם במקסיקו והדרך ליצוא של מכוניות משם לארצות הברית קצרה מאוד. עובדתית כיום טויוטה מייצרת במקסיקו. גם ניסאן ואפילו פולקסווגן. אז האם להאמין לנשיא ארצות הברית שטוען שהסיני עלולים לרגל אחרינו דרך המכונית? את זה אתם תחליטו, אבל לנו חשוב שתבינו מדוע יש לו סיבה טובה לדאוג.

 

סין הבית הלבן הנשיא ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד