כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לוודא שאינו מתרברב

דובר צה"ל חשף: חמאס ריגל אחרי הג'יהאד האסלאמי

דובר צה"ל לתקשורת הערבית חשף מסמך של חמאס שמוכיח שהארגון מרגל אחר הג'יהאד ומנסה להשפיע על תכני ההסברה שלו. בחמאס רוצים לוודא שהג'יהאד לא מתרברב ביכולות השיגור שלו, בעיקר לאחר שרקטות שלו נפלו בשטח הרצועה

דובר צה"ל חשף: חמאס ריגל אחרי הג'יהאד האסלאמי
הגי'אהד האסלאמי בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מסמך של המודיעין של חמאס חשף כי הארגון מרגל אחר הג'יהאד האיסלאמי ופועל כדי להשפיע על תכני ההסברה של הארגון.

דובר צה"ל לתקשורת הערבית חשף קיומו מסמך, שהתגלה במהלך הפעילות הקרקעית של צה"ל בעזה. המסמך נכתב ב-2022 ומעיד על חוסר שביעות רצון של חמאס מהתכנים התקשורתיים של ארגון הג'יהאד.

במסמך הוכח כי חמאס באופן רשמי מודה בירי רקטות כושל של הג'יהאד האיסלאמי במהלך מבצע עלות השחר שהוביל למותם של עזתים. חמאס רצה לוודא שבג'יהאד לא מגזימים בהצגת יכולות שיגור הרקטות שלהם.

איתי בלומנטל דיווח בכאן חדשות, כי בחמאס ממליצים לפעול מול דוברי הג'יהאד על מנת לוודא שהחומרים לא יכללו ביקורת כלפי חמאס. בנוסף, הדוח ירד לרמת פירוט שכולל דרישה לפנות לכתב ספציפי באלג'זירה על מנת לוודא שהתכנים שמועברים אליו מהג'יהאד האיסלאמי מקבלים אישור מדוברות הזרוע הצבאית של חמאס.

דובר צה"ל בערבית מסר: "הם (חמאס וג'יהאד) מדברים על חמ"ל פלגים משותף, מפיצים סרטוני תעמולה משותפים, ומנסים להציג מצב של אחדות בין הארגונים, אך מאחורי הקלעים חמאס מרגלת אחרי הג'יהאד האיסלאמי, פועלת כדי לוודא שלא ירים את ראשו, ומודה ששיקרה במצח נחושה כשעזרה לארגון להפיץ שקרים על ירי הרקטות הכושל שלו, שהרג אזרחים עזתים רבים".

הדיווח לא מפתיע, ה'וושינגטון פוסט' חשף לפני מספר חודשים מידע מדהים איך חמאס הרדים את המודיעין הישראלי לפני ה-7 באוקטובר. אנשי חמאס סיפקו לישראל מידע מודיעיני על הג'יהאד האסלאמי כדי לחזק את הרושם שהם מעוניינים בשיתוף פעולה, כך אמר גורם ביטחוני ישראלי לעיתון, וכך למעשה ישראל היתה בטוחה כי פני חמאס לרגיעה.

העיתון ציין כי במשך שנים בהצהרות פומביות ובהעברת מסרים באופן פרטי, חמאס טען כי הוא מעוניין יותר בבניית עזה מבחינה כלכלית מאשר בחידוש הסכסוך עם ישראל.

חמאס הג'יהאד האיסלאמי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד