י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דריכות בבית שמש

זה מה שסיפר גפני על השיחה עם האדמו"ר מויז'ניץ - והשליח המיוחד אל הרבי מגור | מאחורי הקלעים

דריכות שיא לקראת הסיבוב השני בבית שמש: האם מועצת החכמים של ש"ס תכריע בין המועמדים? • הטלפון של הרבי מויז'ניץ והשליח אל הרבי מגור, הביקור בבית הגר"מ מאיה בידיעת דרעי והקריאה החדשה של ראשי הישיבה • כל הפרטים

זה מה שסיפר גפני על השיחה עם האדמו"ר מויז'ניץ - והשליח המיוחד אל הרבי מגור | מאחורי הקלעים
שמואל גרינברג צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

חמישה ימים נותרו עד לפתיחת הקלפיות בסיבוב השני, ובעיר בית שמש נרשמת דריכות רבה: מלבד הרבנים המקומיים שכבר הודיעו על תמיכה בגרינברג, בימים האחרונים הצטרפו אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים ממועצות גדולי וחכמי התורה. בשעות אלו, צוותי המו"מ פועלים לסגור את הקצוות האחרונים לקראת חתימה על תמיכה במועמד 'דגל התורה'.

לפי שעה, טרם ברור האם מועצת חכמי התורה של ש"ס תכריע במי לתמוך לראשות העיר. גורמים במפלגה מעריכים כי הסיכויים שהמועצת תורה להצביע לעליזה בלוך - נמוכים. קיימת אפשרות שחברי המועצת לא יפרסמו החלטה וישאירו אותה לרבנים המקומיים, שחלקם, כאמור, כבר פרסמו מכתבי תמיכה במועמד 'דגל התורה' שמוליק גרינברג.

לאחר מכתב התמיכה החריג של האדמו"ר מבעלזא, שפורסם שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות, ובו כתב כי "צריך להצביע עבור שלוחא דרבנן הרב שמואל גרינברג" - מרן האדמו"ר מויז'ניץ התקשר השבוע אל יו"ר דגל התורה משה גפני ואמר לו כי לדעתו, כלל הציבור החרדי חייבים לתמוך במועמדותו של גרינברג לראשות העיר, וכי הוא מבקש מראשי הסיעות החרדיות להתכנס במשותף ולהגיע להסכמות מיידיות בדבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מויז'ניץ שלח שליח מיוחד גם אל האדמו"ר מגור, כדי לתאם מהלכים בעניין התמיכה בגרינברג.

כעבור כמה שעות, פגש גפני את גרינברג, במהלך חתונת בת יו"ר ועדת הבחירות בבית שמש משה מונטג, וסיפר בהתרגשות על תמיכת הרבי מויז'ניץ: "הייתי בוועדת הכספים ופתאום קיבלתי טלפון מהאדמו"ר. יצאתי החוצה והרבי אמר לי בטלפון כי יש לעשות הכול למען השלום והאחדות ביהדות החרדית ולהתגייס למען המועמד החרדי".

השבוע גם התקיימה אסיפה רבנים דרמטית, בראשות חבר מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגר"א סאלים והגאב"ד הגר"ש זעפרני לקראת הכרעתם על בית שמש. עוד השתתפו: הגר"ש ביתאן ר"י דעת חיים והגר"י שרבאני ר"י מאור התורה שמונו ע"י יו"ר ש״ס להכריע בכל ענייני העיר בית שמש.

הגר"א סאלים אמר על הבחירות בבית שמש: "אני לא יכול לתמוך באשה מזרוחניקית כשיש מועמד חרדי - זה להפנות עורף לעולם הישיבות".

בנוסף, המועמד לראשות העיר שמואל גרינברג התקבל השבוע גם במעונו של ותיק חברי מועצת חכמי התורה, הגאון רבי משה מאיה, בתיאום עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. הגר"מ מאיה בירך אותו בברכת הצלחה.

הבוקר, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', פורסם מכתבם של ראש הישיבה הגר"ד לנדו הגרמ"ה הירש, שמחדשים את קריאתם להצביע לגרינברג. במכתב כותבי ראשי הישיבה כי "חובה גמורה על כל אחד ואחד מכל החוגים והעדות הוא ובני ביתו להצביע עבור הרב שמואל גרינברג".

בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד