י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גרמו נזק

מפעל טסלה עצר את פעילותו בגלל הצתה מכוונת

מאז הקמת המפעל שנמצא מחוץ לברלין סמוך ליערות, יש גופים שמנסים להילחם דווקא ביצרנית ששמה לה למטרה לייצר מכוניות שלא מזהמות ומייצרים מולה מאבקים משפטיים

מפעל טסלה עצר את פעילותו בגלל הצתה מכוונת
קו היצור של רכבי טסלה בגרמניה מושך אש מפעילי סביבה צילום: טסלה

מה יש לגרמנים עם טסלה ולמה הם כל הזמן עושים בעיות? היא מייצרת מכוניות חשמליות נקיות וידידותיות לסביבה, היא נותנת פרנסה לתושבי האזור של המפעל – אבל התושבים נלחמים בה שוב ושוב.

כשלפעמים זה חוקי, אבל לפעמים זה מוגזם. אתמול הופיעו בבוקר דיווחים בתקשורת הגרמנית על שריפה שפרצה בתחנת כוח חשמלית שמשרתת את מפעל טסלה, אשר נבעה ככל הנראה מהצתה מכוונת.

השריפה עצרה את אספקת החשמל למפעל של טסלה, אבל לא רק: שכונות בברלין לא קיבלו חשמל בגלל הפעולה, כך שלא רק טסלה נפגעה. לפי הדיווח המשטרתי, אזרחים התקשרו למשטרה כדי לספר על תחנת כוח ליד המפעל שלפתע החלה לבעור במה שנראה כמו הצתה.

הסיפור של פעילי איכות הסביבה עם טסלה אינו חדש: מאז הקמת המפעל שנמצא מחוץ לברלין סמוך ליערות, יש גופים שמנסים להילחם דווקא ביצרנית ששמה לה למטרה לייצר מכוניות שלא מזהמות. ולכן טסלה מוצאת עצמה כל הזמן במאבקים משפטיים.

טסלה לא הגיבה לתקשורת הגרמנית על הפרסומים אבל חשוב לציין שמפעל טסלה ברלין מייצר מכוניות עבור שוק הרכב האירופי וגם עשור שוק הרכב הישראלי. עוד חשוב לזכור כי שריפה של הסוללות ברכב החשמלי מייצרות מזהמים ורעלנים מסוכנים במיוחד – כאלה שדי מגע עם העור האנושי כדי לגרום לפגיעה ממשית.

טסלה גרמניה שריפה זיהום אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד