כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאחורי הקלעים

הערבות של רבי משה הלל: כך נסגר ההסכם הדרמטי לתמיכת אגודה וש"ס בשמוליק גרינברג

'בחדרי חרדים' מביא את הפרטים על ההתרחשויות מאחורי הקלעים של הימים האחרונים במאמץ להביא לאחדות השורות לטובת מועמד 'דגל' שמוליק גרינברג בבית שמש. על הפגישות הסודיות והמסרים מבתי גדולי הדור הליטאי והחסידי

הערבות של רבי משה הלל: כך נסגר ההסכם הדרמטי לתמיכת אגודה וש"ס בשמוליק גרינברג
רבי משה הלל הירש עם הרבי מויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

לאחר מערכת בחירות יצרית ומדממת בבית שמש, ולקראת הסיבוב השני ביום ראשון הקרוב, הודיע האדמו"ר מויז'ניץ במפתיע על תמיכה במועמדתו של שמוליק גרינברג. בהמשך לתמיכתו, פעל האדמו"ר אצל כלל חלקי אגודת ישראל להשיג תמיכה מקיר לקיר במועמד שמוליק גרינברג. 

'בחדרי חרדים' חושף את הציר הסודי שהוביל לאחדות ולשלום ביהדות החרדית, כאשר גדולי הדור ביקשו לשים את המחלוקות בצד ולפעול יחד יד ביד לטובת כלל היהדות החרדית. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה האחרונה התקיימו שיחות ממושכות בין ביתו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש מול בית הרבי מויז'ניץ, כאשר לשיא הגיעו הדברים בחילופי מסרים בין בית ראש הישיבה לבית האדמו"ר על הצורך באחדות וליכוד השורות בציבור החרדי על רקע מערכת הבחירות הסוערת.

בין הרבי לראש הישיבה קיימים קשרים חמים, במיוחד על רקע הקמת הוועדה החדשה-ישנה לענייני תקשורת בה הם משתפים פעולה באופן עקבי. כזכור, במוצאי שבת קודש שעברה הגיע רבי משה הלל לנחם את הרבי שישב שבעה על אחותו הרבנית מסקווירא ע"ה. 

בשבוע שעבר התרחשה פריצת הדרך כאשר האדמו"ר מויז'ניץ התקשר ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני והודיע לו על תמיכתו בשמוליק גרינברג לראשות העיר בית שמש. ראש הישיבה שיבח את ההתנהלות האחראית למען השלום והאחדות והעביר מסר של חיזוק מיוחד לאדמו"ר.

כהמשך לכך נפגש יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני עם האדמו"ר מויז'ניץ לפגישה ממושכת בבית הנופש בנתניה שם שוהה הרבי בימים אלו, בביקור עלו צרכי החסידות וצרכי אגודת ישראל בעיר. הרבי ביקש שרבי משה הלל יהיה אחראי לכך שדגל התורה תעניק את צרכי אגודת ישראל בעיר.

לאחר מכן נועד יו"ר דגל התורה לפגישה סודית בגבעת רוקח עם אחד ממקורביו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בגבעת הישיבה, שם סוכמו עיקרי הפרטים לקראת מהלך האחדות בציבור החרדי.

באדיבות המצלםחברי הכנסת אצל הגרמ"ה הירשצילום: באדיבות המצלם

לאחר הפגישה הסודית עלו לביתו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, לשם הצטרפו חברי הכנסת של דגל התורה. ראש הישיבה דיבר על החשיבות באחדות ובהליכה משותפת של כלל הציבור החרדי עבור גרינברג. ועל הצורך לתת גם לש"ס ואגודת ישראל את צרכיהם בעיר ללא אפלייה בין קהילות. המוטו שהתווה ראש הישיבה היה: "לתת לכל קהילה בעיר את הצרכים שלה, ללא אפליה או החרמה חלילה".

מביתו של רבי משה הלל עלו הח"כים לקבל את ברכתם של ראשי הישיבה הגר"ד לנדו וזקן חברי המועצת הגרמ"צ ברגמן שסמכו את ידיהם על המהלך. כזכור, הגרמ"צ ברגמן אף הוא במהלך ניחום האבלים בויז'ניץ התבטא כי הרבי מויז'ניץ גורם לאחדות בכלל ישראל.

במהלך הימים של המו"מ מורט העצבים התקיים שיח רציף מצד בית ראש הישיבה גם עם ביתו זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"מ מאיה ויו"ר ש"ס אריה דרעי, כדי להבטיח גם את צרכי הציבור הספרדי.

כידוע, ש"ס נחשבת קרובה מאוד לראש הישיבה רבי משה הלל ואף לוקחת חלק פעיל בוועדת הרבנים לענייני תקשורת שהקים מחדש ראש הישיבה יחד עם הרבי מויז'ניץ והגר"מ מאיה.

אתמול (רביעי) לאחר שסוכמו מרבית פרטי ההסכם שלח יו"ר דגל ח"כ גפני את ח"כ אורי מקלב לבית שמש כדי לחתום על ההסכם בפועל.

באדיבות המצלםרגעי חתימת ההסכם בבית שמשצילום: באדיבות המצלם

הרב משה הלל הירש הרבי מויז'ניץ שמוליק גרינברג משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד