כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מתקפה חריפה

האב ששכל את שני בניו באסון מירון: "זו ועדת טיוח מקצועית, אנשים ממשיכים בתפקיד כאילו לא קרה כלום"

הרב מאיר נחמן אלחדד תקף את מסקנות ועדת החקירה הממלכתית: "בזבזו מיליונים ובסוף לא עשו שום דבר" | על בעלי התפקידים שהיו אחראים למחדל: "אנשים ממשיכים בתפקיד שנים כאילו לא קרה כלום"

האב ששכל את שני בניו באסון מירון: "זו ועדת טיוח מקצועית, אנשים ממשיכים בתפקיד כאילו לא קרה כלום"
הלווית האחים אלחדד צילום: דוד כהן - פלאש 90

הרב מאיר נחמן אלחדד, ששכל את שני בניו באסון מירון, האשים היום (רביעי) את ועדת החקירה הממלכתית כי טיייחה את האסון הכבד שאירע בליל ל"ג בעומר לפני כשלוש שנים.

הרב אלחדד, שידוע כקנאי המתנגד לשלטונות, טען כי המסקנות שפורסמו היום "הן מכבסת מילים".

הרב מאיר נחמן אלחדד תקף את מסקנות הוועדה

"זו ועדת טיוח מקצועית, כל השלוש שנים האלו הן אחיזת עיניים", אמר אלחדד בראיון לנתן משי ואבי גדלוביץ' ברדיו 'קול ברמה'. "אני לא מתאכזב כי אין לי שום ציפיות מהמדינה, מרשעים יצא רשע, לא היתה לי הווא אמינא שיצא משהו מהוועדה. בזבזו מיליונים ובסוף לא עשו שום דבר".

"במדינה מתוקנת כל מי שהיה לו קשר לאסון היה מפנה את מקומו בתוך שבוע. אנחנו לא מדינה מתוקנת, אנשים ממשיכים בתפקיד שנים כאילו לא קרה כלום. כל המסקנות הן מכבסת מילים", טען אלחדד במסדרת התכנית 'אחת בצהריים'.

לפני כשנתיים העיד אלחדד בוועדת החקירה הממלכתית ואמר כי "חייבים למצוא את האחראים לרשלנות בליל ל"ג בעומר" שלדבריו, התבטאה במתן פקודה לקיים הדלקה אחת בלבד בשטח חסידות תולדות אהרן, מה שמנע את פיזור הקהל במתחמים ריקים שבהר מירון.

לדבריו, ההמלצה של הוועדה לאפשר הדלקה אחת בלבד, של האדמו"ר מבאיאן, על הר מירון - היא מתכון לאסון נוסף, שכן מדובר בהמלצה שעלולה לגרום שוב לצפיפות מסוכנת בהר מירון. יו"ר הוועדה דאז, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, ביקשה ממנו לחדול מדברי הביקורת ולהמשיך במתן עדותו.

ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון הגישה היום לממשלה דין וחשבון סופי, ובו תוצאות החקירה שערכה, ממצאיה והמלצותיה. "את אסון מירון ניתן וצריך היה למנוע", כתבו חברי הוועדה. "הכתובת הייתה על הקיר הרבה קודם לקרות האסון, כתובה באותיות קידוש לבנה, בצורה חדה וברורה, אך נותרה שם בלא מענה. רבים מהממצאים היו גלויים וידועים לכול. גם התוצאה הקשה שהם עלולים להוביל אליה הייתה ידועה".

 
אסון מירון תשפ"א הרב נחמן אלחדד ועדת החקירה לאסון מירון ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד