י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההסכם נחתם

יכריע את הסיבוב השני בבית שמש? ש"ס תתמוך בשמוליק גרינברג

דגל התורה וש"ס חתמו הלילה על הסכם דרמטי שעשוי להביא להכרעת הבחירות שיתקיימו בעיר ביום ראשון הקרוב | ראש הישיבה הגר"ד לנדו התבטא אחר הצהרים: "יש לחתור בהקדם לחתימת הסכם עם ש"ס - היות ומדובר בעתידה הרוחני של העיר"

יכריע את הסיבוב השני בבית שמש? ש"ס תתמוך בשמוליק גרינברג
רגעי חתימת ההסכם בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

בתום משא ומתן אינטנסיבי, שהחל לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות בבית שמש, מפלגת ש"ס חתמה הלילה עם דגל תורה על תמיכה בשמואל גרינברג לראשות העיר לקראת הסיבוב השני שייערך ביום ראשון הקרוב.

במסגרת ההסכם, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', במערכת הבחירות הבאה יתמכו כל המפלגות החרדיות ביו"ר סיעת ש"ס בבית שמש איציק אלמליח, שיהיה המתמודד החרדי היחיד לראשות העיר.

ל'בחדרי חרדים נודע כי ראש הישיבה הגר"ד לנדו התבטא אחר הצהרים באופן ברור כי יש לחתור בהקדם לחתימת הסכם עם ש"ס - ״היות ומדובר בעתידה הרוחני של העיר״. מי שנשלח מטעם בית ראש הישיבה הוא סגה״ש אורי מקלב שירד לבית שמש בשעות צהריים ובמשך שעות סגר את  הפרטים הטכניים, עד להסכם הסופי שנחתם הלילה.

במסגרת ההסכם שנחתם הלילה תקבל ש"ס את מ״מ וסגן ראש העיר, תיק חינוך מלא - לציבור החרדי והכללי, תכנון ובינוי מוסדות חינוך שיוצא מתוך תכנון ובנייה, הקמת חברה עירונית למוסדות חינוך, תיק תרבות מורשת מן המזרח, יו״ר המועצה הדתית, תיק מינהלות שכונתיות, יו״ר ועדת מכרזים, תיק מבנה דת, יו״ר ועדת חינוך, נציג בתאגיד מי שמש ונציגים בכל הוועדות בעיירה.

עם קבלת תוצאות האמת של הבחירות בבית שמש, התברר כי מי שעלו לסיבוב השני הם מועמד דגל התורה שמוליק גרינברג וראש העיר המכהנת עליזה בלוך. מי שנותר מאחור ויישאר בתפקידו כסגן שר החקלאות, הוא ראש העיר לשעבר ומועמד ש"ס משה אבוטבטול.

בבית שמש, למרות היותה עיר חרדית, מכהנת כיום בתפקיד ראש העיר עליזה בלוך, לאחר שהצליחה לזכות בתפקיד בשל הפיצול חרדי בבחירות הקודמות. גם במערכת הבחירות הנוכחית לא הצליחו החרדים להתאחד סביב מועמד מוסכם משלל סיבות, אך בעיקר על רקע המאבקים הפנים חרדיים בשאר הארץ.

במסגרת מערכת הבחירות בעיר החליט יו"ר דגל התורה משה גפני להריץ את ראש לשכתו לשעבר שמוליק גרינברג. חלק מרבני 'דגל' בעיר לא תמכו תחילה במהלך, אך בסופו של דבר התאחדו סביב גרינברג והביעו בו תמיכה לראשות העיר. במסגרת דיל דגל התורה-שלומי אמונים חתמה הסיעה החסידית על הסכם תמיכה בגרינברג, כאשר על הסכם עם 'דגל' חתמה גם חסידות בעלז.

לפני כחמישה חודשים הפתיעה מפלגת ש"ס והודיעה כי חבר הכנסת משה אבוטבול יהיה מועמד המפלגה לראשות העיר בית שמש. אבוטבול, כיהן בתפקיד ראש העיר בין השנים 2008 ל-2018, אז הפסיד לעליזה בלוך. במסגרת הדיל שרקם אריה דרעי עם אגודת ישראל הודיעו וי'זניץ' וגור על תמיכה באבוטבול. כעת, כשמול גרינברג רצה מועמדת שאינה חרדית, הכריעה ש"ס בסופו של דבר לתמוך במועמד 'דגל התורה'.

בית שמש שמואל גרינברג שמוליק גרינברג דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד