כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרופיל מלא

ארגון עוקף אונר"א: המטבח העולמי שמחלק מזון בעזה

"המטבח המרכזי העולמי" שמפעיל השף חוסה אנדרס, מסייע לארה"ב בעזה, הארגון שואף להגביר את חלוקת המזון ברצועת עזה. הארגון הגיש יותר מ-32 מיליון ארוחות בעזה. הוא נוסד בעקבות רעידת האדמה בהאיטי ב-2010

ארגון עוקף אונר"א: המטבח העולמי שמחלק מזון בעזה
סיוע הומניטרי שהכינו הארגונים לעזה צילום: World Central Kitchen

מאז אוקטובר, מארגנים וטבחים פלסטינים העובדים עם World Central Kitchen - ארגון הסיוע שהוקם על ידי השף הספרדי הנודע חוסה אנדרס - הגישו יותר מ-32 מיליון ארוחות בעזה, כך מסר הארגון. הארגון למעשה עוקף את ארגון אונר"א שרבים מעובדיו מחבלי חמאס וחלקם השתתפו בפועל בטבח בשביעי באוקטובר.

תכניות של צבא ארה"ב לבנות נמל צף כדי להכניס סיוע לרצועה יעניקו לארגון גישה קריטית לאספקה קבועה של מזון הרבה יותר מהכמות שהם מגישים מדי יום וסיוע נוסף לאנשים בצפון עזה, כך אמר מר אנדרס בראיון ל'ניו יורק טיימס'.

"אנחנו מנסים לעשות את הבלתי אפשרי", אמר. "שווה לנסות את הבלתי אפשרי להאכיל את תושבי עזה".

הארגון הקים 65 מטבחים קהילתיים בעזה המנוהלים על ידי מקומיים, עם תוכניות להוסיף לפחות 35 נוספים, אמר אנדרס. כ-350,000 ארוחות מוגשות מדי יום, אנדרס אמר שהוא רוצה לחלק יותר ממיליון ארוחות.

הכנסת מזון וסיוע לעזה הייתה מאתגרת, אמר. הארגון קיבל סיוע באמצעות מטוסי חיל האוויר המלכותי הירדניים.

אנדרס ייסד את הארגון בעקבות רעידת האדמה בהאיטי ב-2010, שבה נהרגו כ-300,000 בני אדם. מאז, הוא פעל באסונות טבע ומלחמות רבות בארצות הברית ומחוצה לה. העמותה חילקה מיליוני ארוחות בשנת 2017 לפורטוריקנים שנפגעו מהוריקן מריה, לאוקראינים שנפגעו מהמלחמה נגד רוסיה, ולאחרונה לאנשים המתמודדים עם שריפות בצ'ילה ובטקסס.

העמותה היא תוכנית חלוקת המזון החירום הגדולה ביותר שהוקמה אי פעם על ידי קבוצת שפים, והגישה יותר מ-350 מיליון ארוחות מאז הקמתה. ההשפעה של הארגון היא מיידית מכיוון שהשף והצוות שלו יכולים להתארגן במהירות, לארגן מטבחים בתנאים קשים ולבנות ציוד בישול בצורה מהירה.

כאמור הארגון מורגל בלסייע באזורי מלחמה, ביוני 2022 דיווחנו כי רכבת שהובילה מזון במשימת סיוע של השף חוסה אנדרס באוקראינה נפגעה מטיל. 

אנדרס סיפר אז כי רכבת שהובילה מזון לאחד ממטבחי הקהילה שלו הושמדה על ידי טיל רוסי אי שם במזרח אוקראינה. "קרון רכבת אחד נהרס" הוא אמר, "אבל את האוכל בשאר הרכבת היה ניתן להציל", איש לא נפגע בהתקפה אמר אנדרס. 34 משטחי מזון נהרסו בתקיפה אמר מנכ"ל העמותה, נייט מוק.

חמאס עזה סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד