כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פחות כדאית

הגזירות שצריכות להפחיד אתכם אם יש לכם רכב חשמלי

אם ב 2026 הגזירות יעברו בחוק, מכונית חשמלית עלולה להיות הרבה פחות כדאית. ינואר 2026 הוא מועד הכניסה לתוקף של מס הנסיעה

הגזירות שצריכות להפחיד אתכם אם יש לכם רכב חשמלי
רכב חשמלי בטעינה. הנהגים יתחילו לשלם גם על כל קילומטר צילום: רוני נאק

אם יש לכם רכב חשמלי עליכם לדעת: כנראה שבשנת 2026 תשלמו מס נסועה. כלומר תשלמו על כל קילומטר של נסיעה. מס נסועה אינו עניין חדש: בחודש ינואר האחרון נושא מס הנסועה כבר הופיע בתקציב המדינה, אבל אז הוא יצא מתקציב המדינה אבל לא נעלם, הוא רק "עבר דירה" לתזכיר חוק שפרסם משרד האוצר.

אבל חשוב לדעת שבניגוד להצעה שהייתה בתקציב המדינה , שהייתה ערטילאית, הפעם מדובר כבר בתזכיר חוק מסודר מאוד שדן לעומק בכל ההיבטים של מס הנסועה. מכיוון שכך, חשוב לדעת מה עומד לפני בעלי הרכב החשמלי.

אז קודם כל חשוב לציין שום דבר לא סופי, כלומר הנושא של מס הנסועה צריך לעבור אישור בוועדת כספים בכנסת. הוא עלול להשתנות או להתבטל. אבל אם לא, זו מכה רצינית למי שמחזיק רכב חשמלי. כדי שהעיניינים יהיו פשוטים יותר ותדעו האם בכלל כדאי לכם כעת לרכוש רכב חשמלי.

אז מה צריך לדעת? קודם כל הכסף: 15 אגורות לקילומטר זה לא מעט כסף. מעבר לזה המועד: ינואר 2026 הוא מועד הכניסה לתוקף. אבל יש עוד הרבה עיניינים חשובים, למשל התשלום הדו חודשי.

המנגנון עצמו הוא פשוט לכאורה אבל מורכב במציאות: לכל ישראלי ירשמו בכל טסט כמה נסעה מכוניתו החשמלית. על סמך זה יבוצע חישוב של כמה כסף בעל הרכב ישלם כל חודשיים למדינה. התזכיר כולל גם התייחסות נרחבת למקרה בו מישהו ינסה להתחכם וקובע שהמדינה תוכל לבדוק כמה הרכב נסע לא רק לפי מד המרחק שלו אלא גם להיכנס למחשב הרכב.

אם מישהו יצהיר על פחות קילומטרים ממה שהוא באמת נוסע אז אין בעיה: המדינה יכולה גם לערער על זה אם הקילומטראז' נראה לא סביר. וכמובן שיש עונשים למי שמשקר: שנה בכלא.

המסמכים של משרד האוצר כוללים גם מענה להרבה תרחישים יום יומיים שכולנו מכירים, למשל מה קורה אם פלוני מכר את הרכב החשמלי שלו (במצב זה הקילומטראז' נרשם בעת העברת הבעלות ובעל הרכב מפסיק לשלם על נסועה, אבל מי שקנה את הרכב יתחיל לשלם).

אז מה אנחנו אומרים? שהמדינה החליטה שהמכוניות החשמליות הן לא רק נקיות, אלא גם צריכות לעשות כסף בדיוק כמו מכוניות הבנזין והדיזל. מה שבטוח - אם ב 2026 הכל יעבור, מכונית חשמלית עלולה להיות הרבה פחות כדאית.
 

 

 

 

רכב חשמלי משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד