י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכיר השב"כ מדבר

העימות הסוער בשידור: "לא התרגשתי מהצעקות באולפן"

בכיר השב"כ לשעבר עדי כרמי מספר: "הוא התעצבן ופנה אליי בצורה לא מכובדת בשידור אבל אני לא ירדתי לרמה הזו. מבחינתי הסתכלתי למחבלים בלבן של העיניים ולא מרגש אותי אם זה ערבי או יהודי שיגיד לי 'סע סע'"

העימות הסוער בשידור: "לא התרגשתי מהצעקות באולפן"
עדי כרמי צילום: חיל החינוך והנוער

אחרי העימות  הסוער באולפן 'חדשות 12' לאחר שפרשן הערוץ מוחמד מג'אדלה השתמש במונח "הגדה המערבית", עדי כרמי, בכיר בשב"כ לשעבר, מגיב בראיון לרדיו 'גלי ישראל' ואומר: "ממש לא התרגשתי מהצעקות באולפן שרק הוכיחו את המסר שהעברתי בדבריי".

"צריך להבין, ברקע הדברים יש פיגוע בשומרון עם נפגעים ישראלים ואני שומע את מג'אדלה אומר פעם אחר פעם אחר פעם 'הגדה המערבית' ואני מבין שיש פה מסר. מדינת ישראל החליטה ב-1968 שיהודה ושומרון הוא חבל ארץ שייקרא בדיוק כך".

לדבריו, "כשאתה מסתובב בשומרון אתה לא תמצא שם איזה אתר ארכאולוגי פלסטיני כי אין דבר כזה... אתה תמצא שם אינספור היסטוריה של העם היהודי. הוא התעצבן ופנה אליי בצורה לא מכובדת בשידור אבל אני לא ירדתי לרמה הזו. מבחינתי הסתכלתי למחבלים בלבן של העיניים ולא מרגש אותי אם זה ערבי או יהודי שיגיד לי 'סע סע'. זה בסך הכל חזר אליו ובשורה התחתונה הציבור במדינת ישראל צריך להבין מה זה יהודה ושומרון - זה מה שחשוב לי".

כזכור, עימות חריף נרשם ביום שישי בין פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה, לאיש השב"כ לשעבר עדי כרמי. השניים השתתפו בפאנל בשידור חי שעסק בהסלמה הביטחונית בעקבות חודש הרמדאן שיחל בשבוע הבא, והטונים הגבוהים הגיעו לאחר שמג'אדלה השתמש במונח שכרמי לא בדיוק שמח לשמוע.

מג'אדלה אמר: "בגדה המערבית יש התפתחויות למרות שמתחילת המלחמה אנחנו מדברים על יותר מ-3,000 עצורים, הזירה היחידה שטרם הגיבה לדבר הזה זה הזירה הפנימית בתוך ישראל". כרמי התפרץ לדבריו, פנה למגישה אדווה דדון ואמר: "אני חייב להעיר - הוא משתמש פעמיים או שלוש במונח הגדה המערבית, זה מונח שמי שמשתמשים בו זה הפלסטינים, הגדה המערבית יעני פלסטין, החלק שלה בתוך יהודה ושומרון".

אדווה דדון השיבה ואמרה: "לא הוא, קוראים לו מוחמד, והוא פרשן כמו שאתה פרשן וכמו כל אחד, אני חושבת שלא הבנת אותו נכון". מג'אדלה הוסיף לדבריו: "בוא נתחיל בזה שאתה פונה לראשי ממשלה שיפסיקו להגיד הגדה המערבית, ואז תפנה אלי". מכאן, הטונים קצת עלו, מג'אדלה פנה שוב לכרמי: "אל תיתן הערות על מה שאני אומר, תגיד מה שאתה רוצה, ואל תתערב במה שאני אומר, תודה. אני אגיד מה שאני רוצה, חצי מדינה יהודים וערבים אומרים את זה. זה שאתה הייתה בשב"כ, אמרת לערבים מה להגיד, זה לא קורה פה".

עדי כרמי גלי ישראל הגדה המערבית מוחמד מג'אדלה אולפן ערוץ 12 חדשות 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד