י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האחדות החרדית ניצחה

בתום מערכת בחירות סוערת: שמוליק גרינברג נבחר לראשות העיר בית שמש

אחרי שני סיבובים ומערכת בחירות סוערת במיוחד, האחדות החרדית בבית שמש ניצחה - שמוליק גרינברג נבחר לראשות העיר | ראש העיר המכנהת עליזה בלוך הודחה מתפקידה אחרי קדנציה אחת

בתום מערכת בחירות סוערת: שמוליק גרינברג נבחר לראשות העיר בית שמש
שמוליק גרינברג צילום: יעקב לדרמן פלאש 90

בתום מערכת בחירות סוערת במיוחד - שהחלה בפיצול חרדי - שמוליק גרינברג, מועמד 'דגל התורה' שסביבו התאחדו בסיבוב השני כל הסיעות החרדיות, ניצח הערב את הבחירות בבית שמש ונבחר ברוב מוחלט של קולות התושבים.

לפי שעה, אחרי ספירת רוב גורף של הקלפיות, ראש העיר המכנהת עליזה בלוך, שהתמודדה מול גרינברג, זכתה בכ-42% אחוז מקולות הבוחרים.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, שלקח חסות אישית על גרינברג שהיה בעבר יו"ר לשכתו, הגיע הלילה לביתו של ראש העיר הנבחר כדי לברך אותו על נצחונו.

הראשונים לתמוך בגרינברג, כזכור, היו שלומי אמונים, במסגרת הציר שנפתח עם דגל התורה לקראת הבחירות המקומיות. בסיבוב השני הצטרפו לתמיכה בגרינברג גם ש"ס ואגודת ישראל. גורמים ב'דגל' ושלומי אמונים אומרים הלילה כי "הציר הוכיח את עצמו בגדול והצליח בסופו של דבר להביא לאחדות חרדית מורחבת".

יו''ר שלומי אמונים השר מאיר פרוש הגיע למטה כח עם סגירת הקלפיות והודה באידיש ובעברית לכלל הפעילים שהגיעו מכל רחבי הארץ: ''אני רוצה להודות לכל הפעילים שעבדו קרוב ל-10 שעות, שבזכותם הגענו באמת לתוצאה מרשימה ומכובדת. בעזרת ה' בית שמש תהיה עיר לאלוקים ולתושביה".

פרוש בירך על ניצחונו של גרינברג ואמר: "האחדות החרדית ניצחה היום. כבר לפני חצי שנה ידענו שר' שמואל גרינברג הוא מועמד הניצחון המובטח למען עתידה של העיר בית שמש, וכעת כלל הציבור החרדי תושבי העיר יקצרו את הפירות האלו ב-5 השנים הקרובות. ברכות גם לסגנו ר' שמעון גולדברג שיהיה שותף מוביל בניהול העיר ופיתוחה למען כלל קהילות הקודש".

בימים האחרונים התנהל בבית שמש קמפיין נגד מועמד החרדים שמוליק גרינברג. הקמפיין החל לאחר שכלל המפלגות החרדיות התאחדו והודיעו על תמיכה במועמד 'דגל התורה', שהתמודד בסיבוב הראשון מול ראש העיר המכהנת עליזה בלוך ומועמד ש"ס משה אבוטבול.

על רקע סגירת ההסכמים, עליהם חתמו אגודת ישראל וש"ס, הגיבה ראש המכהנת: "רוצים להיות פה בני ברק שיודעת 30 שנה קדימה מי יהיה ראש העיר. מתנהל כרגע משא ומתן שאתם התושבים לא מעניינים בו. יש פה דיונים מי יהיה ראש העיר ב-15 שנה הבאות. מי העסקן שיקבל איזה תפקיד. אנחנו רוצים את העיר שלנו. שימו את העסקנות בצד".

שמוליק גרינברג שמואל גרינברג בית שמש בחירות מקומיות עליזה בלוך בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד