ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הלקוחות ממתינים

תגיע לישראל? הכירו את אחת המכוניות החשמליות הזולות בעולם

המכונית הזאת עולה לסינים פחות מ-50,000 שקל בגרסה הבסיסית שלה - והיא חשמלית. בישראל כמובן שישנו מס קניה בגובה 35% וגם עלויות הובלה ומכסים נוספים

תגיע לישראל? הכירו את אחת המכוניות החשמליות הזולות בעולם
זהו BYD SEAGULL שמחירו בחו"ל כבר ירד מתחת ל-10 אלפים דולרים. רכב חשמלי קטן וזול האם יגיע לישראל לעשות מהפכה? צילום: BYD

יצרנית הרכב הסינית BYD, שכרגע האטו 3 שלה היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל וגם המכונית הכי נמכרת בישראל בשנה שעברה חושפת את ה-SEAGULL (כלומר שחף) במה שהיצרנית מכנה "מהדורת כבוד" שזו גרסה מיוחדת עם אבזור ייחודי.

אבל מה שיותר מעניין הוא המחיר: 69,800 יואן סיני, או 9,700 דולר. כלומר המכונית הזאת עולה לסינים פחות מ-50,000 שקל בגרסה הבסיסי שלה - והיא חשמלית. בישראל כמובן שיש מס קניה בגובה 35% וגם עלויות של הובלה ומכסים נוספים, אבל אי אפשר להתעלם מכך ש-BYD החליטה לכבוש את העולם ולא מן הנמנע שהיא תחליט שהמכונית החשמלית הקטנה שלה תיוצא מסין.

לפי המפרטים ש BYD מפרסמת עבור לקוחותיה בסין, הדגם (שיכונה דולפין מיני מחוץ לסין) מצויד במנוע שמפיק 55 קילוואט ו-135 ניוטון מטר. הלקוחות יכולים לבחור בין סוללה בסיסית בקיבולת 30.8 קילוואט/שעה או סוללה משודרגת בקיבולת 38.8 קילוואט שעה.

אלה אמנם לא קיבולות אדירות בכלל והטווח הרשמי שהיצרנית מציגה (טווח שנמדד לפי שיטת מדידה סינית) הוא 305 קילומטרים לגרסה הבסיסית או 405 קילומטרים לגרסה שמצוידת בסוללה הבכירה. הסוללות עצמן שייכות לסדרת ה"בטרי בלייד" של BYD.

עוד חזון למועד. כרגע בשוק הרכב בישראל ישנו וואקום שרכב חשמלי אינו מצליח למלא – מפאת המחירים הגבוהים. במקרה כזה, רכב חשמלי זול, ככל הנראה ממותג סיני כלשהו ולא בהכרח BYD, ייכנס לנעליים הגדולות של המכוניות הקטנות הנמכרות ביותר בישראל: קיה פיקנטו ויונדאי i10 המשווקות במחירים הרבה מתחת ל-100 אלף שקלים.

 

 

 

 

סין רכב חשמלי BYD

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד