י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רעיון מקורי

נגמר החשמל? הכירו את משאית ההטענה

יצרנית המשאיות הוותיקה "מאק" מציעה פתרון מעניין לבעיה: משאית הטענה. במקום לשאת סחורות, משאית ההטענה של מאק נושאת על גבה מערכת טעינה מיוחדת

נגמר החשמל? הכירו את משאית ההטענה
משאית טעינה חשמלית צילום: MACK

מה הפחד הכי גדול של מי שמחזיק מכונית חשמלית? להישאר בלי חשמל. כיום עם התפשטות רשת הטעינה בישראל הפחד הזה כבר פחות מטריד, אבל בארצות הברית רחבת הידיים המצב שונה ולכן יצרנית המשאיות הוותיקה "מאק" מציעה פתרון מעניין לבעיה: משאית הטענה.

לפי התכנון של מאק, משאית ההטענה היא בעצמה משאית חשמלית מסוג מאק MD, אבל במקום לשאת סחורות, משאית ההטענה של מאק נושאת על גבה מערכת טעינה מיוחדת שכוללת גנרטור מונע בגז פרופאן.

לפי הנתונים שמאק מציגה, מדובר בעמדת טעינה חזקה למדי, בהספק של 120 קילוואט/שעה. העמדה, כך מסבירה מאק, מסוגלת אפילו לשמש לטעינה של רכבים מסחריים ובמקרה הצורך היא יכולה גם לטעון מכוניות פרטיות. למרבה הצער, מאק לא מתכוננת כעת להציע את "משאית ההטענה" שלה למכירה ללקוחות, כי היא יצרה אותה כדי להוכיח ללקוחות שלה שאפשר בהחלט לחיות עם משאית חשמלית או עם מכונית חשמלית.

אבל אי אפשר להתעלם מכמה שהרעיון הזה יכול להיות שימושי במקומות כמו ארצות הברית, שם כנראה שעדיין יש מקומות מרוחקים ללא טעינה. אבל מה שכן, כנראה שההחלטה לבחור במשאית חשמלית שתישא את עמדת ההטענה אינה ההחלטה הכי נכונה, כי אם בעצם צריך להגיע ללקוח שתקוע במקום שאין בו חשמל, אז משאית שנוסע בעצמה על חשמל עלולה להיתקע לא פחות מהלקוח שצריך לחלץ.

 

משאית רכב חשמלי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד