י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הגנת הצרכן

היזהרו ברכישת מכונית משומשת: קנס ענק על הטעיית צרכנים

בכוונת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן להטיל קנס בגובה 1,105,920 ₪ על חברת מכוניות • לפי ממצאי הרשות, החברה הטעתה את הצרכנים באשר למצב הרכב אותו רכשו ולא גילתה להם כי הרכב ניזוק באופן משמעותי

היזהרו ברכישת מכונית משומשת: קנס ענק על הטעיית צרכנים
אילוסטרציה צילום: unsplash

רכישה של מכונית משומשת היא תמיד עיניין רגיש: למרות שיש בשוק שפע של מוכרים טובים ואמינים, יש גם כאלה שהם פחות טובים ואמינים וספציפית במכוניות משומשות יש שפע של הזדמנויות להוריד קילומטרים, לטשטש נזקים, לכסות על תאונות ועוד מרעין בישין.

את הדוגמה האחרונה מביאה לנו הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. לפי הודעתה הרשמית של הרשות, בכוונת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן להטיל קנס בגובה 1,105,920 ₪ על חברת י.א אזולאי טרייד קאר בע"מ. הסוכנות שוכנת באזור חיפה.

לפי הודעתה של הרשות, לחברה אין הפרות קודמות ולכן היא קיבלה הפחתה של 20% מגובה הקנס, שבמקור עמד על 1,382,400 שקלים. חשוב להדגיש שהקנס הזה עשוי לא להיות המילה האחרונה: לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

לפי ממצאי הרשות, החברה הטעתה את הצרכנים באשר למצב הרכב אותו רכשו ולא גילתה להם כי הרכב ניזוק באופן משמעותי והוגדר "אובדן להלכה".

לדברי אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "רכישת רכב היא אחת העסקאות היקרות והמורכבות שאנחנו מבצעים כצרכנים. פער הכח והמידע בין העוסק לצרכן בתחום הזה גדול במיוחד. אין לצרכן הסביר את הידע המקצועי הנדרש כדי לעמוד על מצבו של הרכב ובחלק גדול של המקרים אין לצרכן גישה למידע אודות ההיסטוריה של הרכב. אנו שמים דגש באכיפה בעוסקים ובעסקאות בהן לא מגלים לצרכן את כל המידע הנדרש לגבי הרכב ובוודאי כאשר מטעים את הצרכן בפרטים מהותיים ביחס לרכב. הסוגיה של רכבי אובדן להלכה, שחוזרים לשוק ונמכרים לצרכנים ללא גילוי תוך הטעיה, מדאיגה ומעסיקה אותנו במיוחד לאור העובדה כי ברכבים כאלה יכולות להיות השלכות בהביטם הבטיחותיים של הרכב, בירידת ערך שלא משוקף לצרכן ובקושי בביטוח רכב שמתגלה לצרכן רק לאחר קנייתו. הרשות ממשיכה בפעילותה כנגד עוסקים המפרים את החוק ותביא לדין כל עוסק שפוגע ומנצל את ציבור הצרכנים".

 

 

הרשות להגנת הצרכן רכבים קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד