י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סיפור לשבת

שחקן הטניס ענה למעריץ: "אני לא שואל את הקב"ה למה"

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת על שחקן טניס שחלה לאחר שעבר התקף לב, אחד ממעריציו ששלח לו מכתב וכתב לו למה הקב"ה עושה לך את זה? מה ענה השחקן? איך זה קשור לפרשת השבוע? ומה אנו למדים מזה לחיים?

שחקן הטניס ענה למעריץ: "אני לא שואל את הקב"ה למה"
טניס, אילוסטרציה צילום: freepik

שחקן הטניס האמריקאי, ארתור רוברט אש, זכה בשלושה טורנירים גראנד סלאם, ודורג במקום הראשון בעולם. בשנת 1979 עבר התקף לב, ובעקבותיו ניתוח מעקפים. לצערו, במהלך הניתוח, הוא נדבק בווירוס ה-HIV הקטלני, שהועבר אליו בטעות באמצעות עירוי דם שקיבל

אלפי אנשים, מכל העולם, שלחו לו מכתבי איחולי רפואה שלמה

באחד מהמכתבים כתב לו מעריץ: "הצטערתי לשמוע על מחלתך, וכאב לי - למה הקב"ה עשה לך את זה?...".

אותו שחקן טניס ענה לו: "מיליוני ילדים מתחילים לשחק טניס. מאות אלפים מהם לומדים איך לשחק נכון. אלפים מהם מתחילים לתחרות במדינתם. כחמשת אלפים מגיעים להתחרות גם בגראנד סלאם, וכמאה מגיעים אף לווימבלדון. רק 4 מהם יגיעו לחצי גמר, ושניים לגמר, ורק אחד ינצח. ואני הוא אותו האחד, מתוך מיליוני האנשים, מסביב לעולם. כשהחזקתי את הגביע בווימבלדון, אף פעם לא שאלתי את הקב"ה 'למה אני?', ולכן אין לי שום זכות לשאול 'למה אני?' בתקופות הקשות שלי".

פעמים שאנו שוכחים את הקב"ה בתקופות הטובות שלנו. את ההצלחות אנו זוקפים לעצמנו, לעבודה הקשה שלנו, לכישרון, למשפחה שתמכה וכו' – ורק נזכרים להתלונן כלפיו, או עליו, בתקופות הקשות. "אֶת־הַטּ֗וֹב נְקַבֵּל֙ מֵאֵ֣ת הָאֱלֹק֔ים וְאֶת־הָרָ֖ע לֹ֣א נְקַבֵּ֑ל" וגו', שאל איוב.

בפרשת השבוע היה צריך להקים את המשכן – "וַיָּבִיאוּ אֶת הַמִּשְׁכָּן אֶל מֹשֶׁה...", ופירש רש"י: "שלא היו יכולים להקימו", לא הצליחו להרים את המשכן, ולכן הביאו אותו אל משה. וכיוון שמשה לא עשה שום מלאכה במשכן, הניח לו הקב"ה את הקמתו. אמר משה לקב"ה: "איך אפשר להקימו על ידי אדם?". המשכן, ובפרט הקרשים שלו, שקלו טונות. אלא אמר לו הקב"ה: אם אני מצווה אותך – אתה תוכל. ומה שקרה בפועל, הוא שמשה רבנו רק התחיל - והמשכן הוקם מאליו, כמו שכתוב: "הוּקַם הַמִּשְׁכָּן".

ללמדנו כלל: כל מה שנשלח אלינו, הן הטוב והן הפחות טוב, הוא מדויק אלינו, לשליחות שלנו, לתפקיד שלנו. אולי לא בחרנו בכך, אבל נבחרנו לכך ותזכרו שעם המשימה, הקב"ה גם נותן את הכוחות

שבת שלום

שלכם, יצחק פנגר

הרב יצחק פנגר סיפור לשבת מסר פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד