כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עלילת דם

בצה"ל מגיבים להאשמות: חמושים פלסטינים ירו בסביבת אזרחים שחיכו לשיירה

בצה"ל הגיבו להאשמות מצד חמאס כי חיילים ירו באזרחים בזמן שהמתינו לחלוקת סיוע הומניטרי. "עם כניסת המשאיות, חמושים ירו בזמן שהמון החל לבזוז את המשאיות. זוהו אזרחים שנפגעו מדריסה על ידי המשאיות"

בצה"ל מגיבים להאשמות: חמושים פלסטינים ירו בסביבת אזרחים שחיכו לשיירה
משאיות סיוע נכנסות לעזה צילום: דוברות מתפ"ש

אתמול דווח בתקשורת הערבית כי חיילי צה"ל ירו באזרחים עזתים שהמתינו להגעת שיירת הסיוע למסדרון ההומניטרי. בצה"ל מכחישים בתוקף את הדיווחים הללו, וטוענים כי חמושים פלסטיניים ירו בסביבת אזרחים עזתים שחיכו לשיירה. מסתבר כי החמושים ירו בזמן שההמון החל לבזוז את המשאיות, וזוהו אזרחים שנפגעו מדריסה על ידי המשאיות.

תגובת דובר צה"ל המלאה: "ביום חמישי, צה"ל איפשר מעבר שיירה של 31 משאיות סיוע הומניטארי המכילות מזון ואספקה שיועדו לחלוקה לעזתים בצפון רצועת עזה. כשעה לפני הגעת שיירת הסיוע למסדרון ההומניטרי, זוהו חמושים פלסטיניים יורים בסביבת אזרחים עזתים שחיכו לשיירה. עם כניסת המשאיות, החמושים ירו בזמן שההמון החל לבזוז את המשאיות. כמו כן, זוהו אזרחים שנפגעו מדריסה על ידי המשאיות".

עוד נמסר מצה"ל: "על בסיס תחקיר ראשוני ומעמיק שצה"ל ביצע במהלך הלילה, נמצא כי לא בוצע ירי לעבר שיירת הסיוע בכיכר כווית. בדיקה של המערכות המבצעיות ושל כוחות צה"ל שללה ירי טנקים, ירי מהאוויר, או ירי של כוחות קרקעיים לעבר ההמון העזתי באזור שיירת הסיוע בכיכר כווית. צה״ל ממשיך בתחקור האירוע".

עוד נמסר מצה"ל: "בזמן שצה"ל מקיים מאמץ הומניטרי עצים ומזרים מזון וסיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, מחבלי חמאס פוגעים בתושבי עזה אשר מנסים להשיג מזון - וארגוני הטרור מפיצים שקרים על מנת להאשים את מדינת ישראל בכך. בכך נוצר אירוע תקשורתי שקרי לקראת יום שישי הראשון של חודש הרמדאן, זאת במטרה להלהיט את הרוחות בזירות אחרות".

כזכור, משרד הבריאות של חמאס בעזה דיווח הלילה (שישי) על עשרות הרוגים ועוד פצועים במהלך התנפלות של עזתים על משאיות סיוע בכיכר כוויות בשכונת זייתון בצפון הרצועה. בכלי תקשורת זרים פורסמו תיעודים מתוך הריסות בעזה וטענה שהמונים נפגעו מתקיפה של צה"ל, אולם האמינות של הדיווחים הללו איננה ברורה.

מדובר צה"ל בשפה הערבית סא"ל אביחי אדרעי נמסר בתגובה: "הדיווחים לפיהם צה"ל תקף עשרות עזתים בנקודת חלוקת סיוע הומניטרי, אינם נכונים. בזמן שצה"ל בוחן את פרטי המקרה ביסודיות הנדרשת, אנו קוראים לתקשורת לנהוג כך גם ולהסתמך אך ורק על מידע מהימן בנושא".

 

סיוע הומניטרי עזה פלסטינים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד