י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
שתי עיתונאיות

שוב: תומכי חמאס דיווחו ברשת BBC שקרים על צה"ל

הדיילי מייל מדווח כי שתי עיתונאיות של רשת BBC הבריטית שדיווחו שקרים כי חיילי צה"ל היכו צוות רפואי בבית חולים ברצועה, סימנו לייק לחגיגות אחרי טבח שמחת תורה

שוב: תומכי חמאס דיווחו ברשת BBC שקרים על צה"ל
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

שתי עיתונאיות של ה-BBC שעומדות מאחורי דיווח שקרי כי חיילי צה"ל היכו רופאים בבית חולים בעזה, עשו 'לייק' לסרטונים החוגגים את התקפות הטרור של חמאס ופוסטים אנטי-ישראליים באינטרנט, הערוץ נתפס מספר פעמים מדווח שקרים, ונאלץ להתנצל על כך.

הדיווח השקרי שלהן בשבוע שעבר הוביל לגינוי עולמי של ישראל, והוא כונה "מטריד מאוד" על ידי שר החוץ הבריטי לורד קמרון שדרש "תשובות".

כעת ה'דיילי מייל' חושף כי שתי העיתונאיות של ה-BBC בגרסה הערבית, סוהא איברהים ומארי ז'וזה אל עזי, תומכות חמאס וחגגו את הטבח בשביעי באוקטובר.

איברהים סימנה לייק לסרטון ב-X של פעילים אנטישמיים פרו פלסטינים שחתכו ציור שמן של ראש ממשלת בריטניה לשעבר ארתור בלפור, שעזר להקמת ישראל. ביום הפיגועים של חמאס ב-7 באוקטובר, היא סימנה לייק לסרטונים של אנשים בלבנון ובתוניסיה שרים, רוקדים ומניפים דגלי פלסטין ברחוב בסימן חגיגה.

איברהים מלונדון שעובדת עבור ה-BBC במשך 12 שנים, סימנה לייק לפוסט נוסף, הציוץ כלל תמונה של מחבל מצרי שחוסל על ידי צה"ל לאחר שירה למוות בשלושה חיילים ביוני האחרון.

איברהים סימנה לייק לסרטון של אוהדי כדורגל מצריים קוראים "אנחנו נקריב את נפשנו, דמנו למען פלסטין".

גם אל עזי, שעובדת ב-BBC מאז 2019 וחיה בלבנון, תיארה את ישראל כ'מדינת אפרטהייד טרור' בפוסט מ-2018 שנמחק מאז.

באוקטובר האחרון התאגיד מסר שהוא חוקר שישה עובדים בערוץ BBC בערבית, לאחר האשמות שעיתונאים הצדיקו רצח אזרחים ישראלים על ידי חמאס בחשבונות המדיה החברתית שלהם. מסתבר כי ארבעה מהם חזרו לעבודה, כך אמר גורם ב-BBC ל'דיילי מייל'.

בדיווח השקרי של ה-BBC צוטטו שלושה רופאים פלסטינים שאמרו שהם הוכו, נשפכו עליהם מים קרים והם נאלצו לכרוע ברך במשך שעות על ידי חיילי צה"ל בבית החולים נאצר בחודש שעבר. בצה"ל הכחישו את הטענות.

אמש אמר דובר ה-BBC ל'דיילי מייל' כי הוא מתייחס ברצינות רבה ל"האשמות על הפרות הנחיות המדיה החברתית שלנו".

מלחמת חרבות ברזל בריטניה הסתה BBC

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד