י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פוגע בכיס

רוצים לבטח את האוטו? המחירים ממשיכים לעלות

מחירי ביטוחי הרכב (מקיף וחובה) עלו ב-27% מאז פברואר 2023. עם זאת לפי WOBI קיימים גם פערים בין המחירים שמבקשות החברות השונות ומדובר בפערים ניכרים

רוצים לבטח את האוטו? המחירים ממשיכים לעלות
סקודה אוקטביה היא שיאנית התייקרות הביטוח. מעל ל-30% יקר יותר ביחס לשנה שעברה צילום: טסלה

מחירי ביטוחי הרכב נמצאים במגמת עליה וזה פוגע בכיס של כולנו, כך עולה מנתונים של WOBI אשר עוסקת בהשוואת מחירי ביטוחים ורכישת ביטוחים. העליות האלה כבר אינן עיניין של מה בכך: כאשר הביטוחים עולים באופן ניכר, אז כדאי לבדוק לפני רכישה של מכונית חדשה או משומשת כמה בכלל יעלה לנו לבטח אותה. לפעמים התשובה היא שהביטוח כל כך יקר, שהוא עלול להפוך את רכישת הרכב ללא כדאית, או לסירוגין לנגוס חלק ניכר ממחירו של הרכב שעמדנו לשלם.

הנתונים של WOBI מציגים תמונה מדאיגה: לפי החברה, מחירי ביטוחי הרכב (מקיף וחובה) עלו ב-27% מאז פברואר 2023. עם זאת לפי WOBI קיימים גם פערים בין המחירים שמבקשות החברות השונות ומדובר בפערים ניכרים שמגיעים לאלפי שקלים, כלומר חשוב לבדוק היטב את מחירי הביטוחים.

מבחינת הדגמים השונים שאותם סקרה WOBI, מתברר שיש דגמים שמחירי הביטוח הממוצעים שלהם עלו באופן ניכר, מה שכנהראה מהווה חדשות רעות לבעליהם. כך, מן הנתונים עולה שבמקרה של סקודה אטקטביה, דגם פופולארי למדי בישראל, יש הפרש משמעותי של 39% בין מחירי הביטוח של פברואר 2023 ובין מחירי הביטוח של פברואר השנה. זהו ההפרש הגדול ביותר ולבעלי אוקטביה שצריכים לעשות ביטוח אלה חדשות רעות. במקום השני נמצאת עוד מכונית פופולארית: טויוטה קורולה- שכבר כתבנו שהיא חביבת הגנבים.

במקרה של הקורולה, לפי נתוני WOBI נרשמה עליה של 37% במחירי הביטוחים הממוצעים בין פברואר 2023 ובין פברואר השנה. במקום השלישי נמצאת מיצובישי אאוטלנדר שהמחירים של ביטוחיה עלו מפברואר אשתקד לפברואר השנה בשיעור של 36%. הנתונים האלה כלל לא מבשרים טובות ואלה רק מעט דוגמאות. הביטוח של סוזוקי קרוס אובר עלה ב-31% מפברואר אשתקד ועד פברואר השנה. הביטוח של יונדאי i20  עלה ב-29%.

 

 

 

 

קורולה טסלה ביטוח רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד