י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ציונים גרועים

מבחן חשוב: האם מערכות בטיחות לרכב עושות את עבודתן?

מערכות הבטיחות כשלו: ארגון הבטיחות האמריקאי מדרג לראשונה את מערכות הסיוע לנהיגה. מתוצאות המבחן עולה כי מספר מערכות בטיחות קיבלו ציונים גרועים

מבחן חשוב: האם מערכות בטיחות לרכב עושות את עבודתן?
ה-IIHS בארה"ב בדק את מערכות הבטיחות האקטיביות בדגמים מערביים ולא התרשם לטובה. מה היה מוצא אילו בחן גם מותגים סיניים צילום: לקסוס

האם מערכות בטיחות אקטיביות לרכב אכן עושות את עבודתן? ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS מפרסם את תוצאותיו של מבחן ראשון למערכות בטיחות אקטיביות, ממנו עולה כי חלק מיצרני הרכב משווקים כיום מכוניות שמערכות הבטיחות שלהן פועלות בצורה חלקית או לקויה. חלק ממערכות הבטיחות אשר נסקרו על ידי הארגון קיימות גם במכוניות המשווקות בישראל.

מערכות בטיחות אקטיביות שקיימות כיום בחלק גדול מן המכוניות המיובאות לישראל הן מערכות בטיחות שתפקידן הוא לא רק להתריע בפני הנהג על סכנה (באמצעות צפצוף או חיווי ויזואלי) אלא גם באמצעות נקיטת פעולה פיזית של התערבות בנהיגה, כלומר הפעלת הבלמים או הסטה של ההגה. מערכות אלה, כך גם מדגישים יצרני הרכב, אינן מערכות המאפשרות נהיגה אוטונומית, אלא מערכות שמסייעות לנהג במצבי חירום ובמקרים של היסח הדעת.

לקסוסלמעט לקסוס, דירוג מערכות הבטיחות הפעילות של ה-IIHS גורם לנו לפקפק בתרומתן לבטיחות בפועלצילום: לקסוס

הסטנדרטים שמציב ה-IIHS לאיכותן של מערכות הבטיחות השונות כוללים אופן ניטור נהג, כלומר היכן ידיו נמצאות והאם הוא מסתכל על הדרך, היקף השימוש בתזכורות על סכנה (למשל מושב רוטט), האטת הרכב במקרה סכנה והודעה ליצרן על קיומה של סכנה, אישור נהג לפני ביצוע שינוי נתיב (כלומר אם הנהג מאותת, המערכת לא תתערב ותמנע ממנו לשנות נתיב), התחלה מחודשת של שיוט במהירות אם הנהג אינו מסתכל על הכביש, היקף התגבור של ההגה בעת שמירה על נתיב הנסיעה, אפשרות נסיעה ללא חגורת בטיחות והיקף פעילות מערכות הבטיחות בזמן ביצוע תמרוני חירום. הציונים נעים בין "טוב", "סביר", "חלקי" ו"גרוע". כל רכב מקבל גם ציון כללי שמבוסס על חישוב כולל של כל הציונים למערכות השונות.

כאמור - מתוצאות המבחן עולה כי מספר מערכות בטיחות קיבלו ציונים גרועים. בגלל המורכבות של אופן חישוב הציון אנו מביאים לכם רק את הציון הכללי של המכונית, כלומר הציון שמסכם הכל.

בסעיפי הציון הכולל – מערכת PILOT ASSIST של וולוו שמתגאה בבטיחות מכוניותיה קיבלה ציון "גרוע". מערכת ה-FSD של טסלה קיבלה גם היא ציון כולל גרוע. לצידה גם מערכת "אוטופיילוט" של טסלה קיבלה ציון גרוע וגם מערכת PROPILOT של ניסאן. 

רשימת המערכות שקיבלו ציונים כוללים גרועים כוללת גם את מערכת ה"בלו קרוז" של פורד, מערכת "דיסטרוניק" של מרצדס וה-DRIVE ASSISTANT PRO  של ב.מ.וו. גם המערכת של ג'נסיס שנקראת "סמארט קרוז קונטרול" קיבלה ציון גרוע וגם מערכת "הייוויי אסיסט" של ג'נסיס. את הציון "חלקי" נתן הארגון לשתי מערכות: "פרו פיילוט" של ניסאן ו"סופר קרוז" של ג'נרל מוטורס. ומכל רשימת היצרנים המפוארת הזאת-רק אחד קיבל ציון טוב: מערכת "טים מייט" של לקסוס.

עצתנו: השאירו את הידיים על ההגה.

 

מערכות בטיחות רכב חשמלי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד