י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הנחיות חדשות

בבני ברק נערכים להגביר את האכיפה בפורים: "רכבים יושבתו"

בני ברק ידועה כעיר המושכת אליה המונים במהלך חג הפורים | במשטרה נחושים לשמור על הסדר הציבורי: "נבצע אכיפה כולל השבתת רכבים. אין לנו עניין להפריע לשמחה, נפעיל שיקול דעת"

בבני ברק נערכים להגביר את האכיפה בפורים: "רכבים יושבתו"
פורים בבני ברק צילום: פלאש 90

במשטרה נערכים לקראת חגיגות הפורים בבני ברק, שידועה כעיר המושכת אליה המונים במהלך החג. השנה, כך מבטיחים במשטרה, תוגבר האכיפה כנגד מפרי הסדר הציבורי. "מבחינת ההיערכות", אמר היום (רביעי) מפקד תחנת ב"ב סנ"צ רותם וסקר, "התחלנו בפעילות מקדימה ענפה מאוד, שכוללת פעילות מודיעינית ממוקדת נגד דמויות ואובייקטים שמוכרים לנו".

בראיון לנתן משי ואבי גדלוביץ' ברדיו 'קול ברמה' הזהיר וסקר כי "ההתייחסות החוקית כיום לנפצים וזיקוקים היא עבירה פלילית חמורה - כמו הפעלת אמל"ח". לדבריו, "לא נאפשר כלי רכב עם מוסיקה אחרי אחת בלילה, נבצע אכיפה כולל השבתת רכבים. אין לנו עניין להפריע לשמחה ונפעיל שיקול דעת בנוגע למסיבות בבתים פרטיים, אך מה שיהווה סכנה לשלום הציבור - לא נאפשר".

על המצב הביטחוני אמר מפקד תחנת בני ברק כי "חגיגות הפורים השנה יתקיימו בתקופה מאתגרת, גם בהיטבים של המלחמה וגם בתקופת המרדאן. זה מחייב את כולנו לגלות עירנות".

השבוע הודיעו עיריית בני ברק ומשטרת ישראל על "מבצע פורים מערכתי" לשמירה על ביטחון העיר, מערך התנועה ומניעת תופעות שוליים. במסגרת המבצע, תהיה "אפס סובלנות להפרעה לתנועה אכיפה עיקשת של מפגעי רעש בליל פורים יד תקיפה מול מפגעי נפץ וכל הפרעה במרחב הציבורי".

פלאש 90סנ"צ רותם וסקר עם המפכ"ל בבני ברקצילום: פלאש 90

במסגרת ההיערכות לפורים, הודיעה משטרת ישראל על הצעדים הבאים:  1. ייאסר על בעלי העסקים להוציא דוכנים ועמדות מכירה מחוץ לבתי העסק במשך ליל הפורים ויומו, 2. תיאסר מכירת מוצרי אלכוהול ללא יוצא מן הכלל בליל הפורים וביומו (יוחרגו מהכלל רשתות השיווק) 3. תיאסר הצבת ציוד הגברה, מערכות שמע וכדו' מחוץ לבתי עסק. 4. ייאכפו שעות סגירת בתי העסק בליל פורים. בהתאם להנחיות המשטרה, כל חריגה מהכללים תביא לנקיטת הליכים מידית כולל אפשרות לסגירת בית העסק– בצו מנהלי לתקופה של 30 יום.

במסגרת ההנחיות לתושבים, תיאסר השמעת מוזיקה ומערכות הגברה החל מהשעה 01:00 אחר חצות, ובכלל זה רכבי התרמה, אירועים פרטים וכו'.

במשטרה ובעירייה הודיעו על "אכיפה משטרתית הדוקה ומאסיבית סביב צירי התנועה בעיר, כאשר לא תתאפשר התגודדות ו/או אירוע של נסיעה שאינה עולה בקנה אחד עם החוק, ובכלל זה: נסיעה עם דלתות פתוחות / חפצים תלויים / נסיעה בסיכון והוצאת חלקי גוף מהרכב / נסיעה איטית, וכל דבר שיש בו עיכוב תנועה ו/או התקהלות והפרעה לסדר הציבורי. כלל העבירות ייאכפו בחומרה ובמתן קנסות תעבורה בנקיטת יד קשה מול כל הפרה של החוק בנושא זה".

כוחות משטרה מיוחדים ישהו בעיר וימנעו בכל מחיר כל התגודדות, התקהלות והפרעה במרחב הציבורי. "אירועי הפורים מקומם בבתי המדרשות ובבית. כל הפרעה מכל סוג שהוא תגרור אכיפה מידית", אומרים במשטרה ובעירייה.

בני ברק פורים אכיפה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד