כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ההסכמים הופרו?

הטענות ב'המבשר' ותגובת זייברט: סוער לקראת ישיבת המועצה הראשונה בבני ברק

ב'שלומי אמונים' דורשים לדחות את ההצבעות בישיבת המועצה הראשונה וטוענים: הודרנו מהתפקידים, ההסכמים הופרו | זייברט: "גורמים חיצוניים פועלים להפר את האחדות בין הנציגים, מתוך רצון לתקוע טריז ופירוד בין קהילות החסידים"

הטענות ב'המבשר' ותגובת זייברט: סוער לקראת ישיבת המועצה הראשונה בבני ברק
זייברט עם אנשי שלומי אמונים צילום: באדיבות המצלם

הערב (רביעי) תיערך בבני ברק הישיבה הראשונה של מועצת העיר הנכנסת - והרוחות בתוך אגודת ישראל סוערות. לאחר שלא הושגו הסכמות בין הסיעות המרכיבות את אגודת ישראל, ב'שלומי אמונים' דורשים לדחות את ההצבעות על המינויים החדשים.

בטאון שלומי אמונים 'המבשר' האשים הבוקר כי חברי העירייה קיבלו זימון לישיבת מועצת העיר הראשונה, "תוך התעלמות מוחלטת של לפחות 7 תפקידים משמעותיים מאוד לנציגי שלומי אמונים ומחזיקי הדת, למען יוכלו לתת שירות ולמלא התפקיד אליהם נשלחו".

"למרבה ההפתעה", נטען בעיתון, "מהרשימה שפורסמה, לא נפגעו תפקידיהם הבכירים של חברי הסיעה המרכזית והסיעה המאוחדת. יודגש! התפקידים אותם דרשו, הם לא תפקידי שררה ושכר, אלא כלים ודרכים בהם יוכלו לשרת את קהילות הקודש והציבור הרחב".

בשלומי אמונים טוענים כי כבר באותו יום שלחו הנציגים מכתב מסודר לראש הרשימה חנוך זייברט, בו ביקשו באופן מכובד למלא את חלקו בהסכם החתום על ידו ולתת את התפקידים. "אך לא רק שלא התקדם שום דבר בנושא", נכתב בבטאון הסיעה, "אף חלופות לתפקידים לא הוצעו, ומתוך התעלמות מוחלטת, פורסמה רשימת תיקים לחברי הסיעה, אף מבלי שידונו עליה בישיבת הסיעה בין החברים כמקובל".

לפי 'המבשר', "אישים בסיעות הביעו חשש מניסיון פגיעה במעמדם וביכולת שלהם לסייע לקהילות הכלל חסידי, והביעו קריאה ותקווה לעמידה בהסכמים ולתיקון הדברים עוד לפני כינוס מליאת העירייה, או לחלופין לדחות את פתיחת המליאה, או לא לדון בנושא התיקים והתפקידים השונים שחלקם אחרי ישיבת מועצה לא ניתנת לשינויים".

העימות בין שלומי אמונים לסיעה המרכזית מגיע על רקע חילוקי הדעות שנרשמו במהלך מערכת הבחירות. כעת, בשלומי אמונים טוענים שעם סיומה, על אגודת ישראל למלא את חלקה בהסכמים שנחתמו.

בתגובה לדברים, ראש העיר הנבחר חנוך זייברט פנה במכתב לקהילות החסידים לקראת כינוס המועצה, ובו הוא מפריך, לטענתו, את הטענות שהשמיעו ב'שלומי אמונים'. "במהלך המו"מ שמרנו על כוחה של אגודת ישראל. בניגוד לנכתב, כלל הנושאים שיועלו להצבעה הם בהתאם לסיכומים עם נציגי הסיעה. אין שום הצדקה לדחיית המועצה ועיכוב עבודת העירייה לטובתכם", כותב זייברט.

זייברט מוסיף: "גורמים חיצוניים שאינם קשורים לעיר פעלו במהלך כל תקופת הבחירות להחליש את אגודת ישראל תוך הפרת סיכומים והתעלמות מהמחיר שכולנו נידרש לשלם. גם בימים אלה פועלים הם להפר את האחדות בין הנציגים, מתוך רצון לתקוע טריז ופירוד בין קהילות החסידים. המכתב שקיבלתם לא הציג שום נתון או טיעון עובדתי, מכיוון שאין כזה".

בני ברק חנוך זייברט שלומי אמונים אגודת ישראל בחירות מקומיות בחירות מוניציפליות בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד