י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הולכי רגל

אזרחים ותיקים? זו העיר הכי המסוכנת עבורכם

בתל אביב-יפו נפגעו 868 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף (2023-2014), מתוכם 42 נהרגו | בשנת 2023 נפגעו בעיר 54 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם שלושה נהרגו

אזרחים ותיקים? זו העיר הכי המסוכנת עבורכם
סכנה צילום: Canva

על פי עמותת אור ירוק, 22 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, כאשר 12 מהם הם אזרחים וותיקים מעל גיל 65 – 55% מכלל הולכי הרגל ההרוגים – אחד מכל שנים. שנת 2024 איננה חריגה ומהווה המשך ישיר לשנת 2023 אשר במהלכה נהרגו 76 הולכי רגל בתאונות דרכים, 37 מהם היו אזרחים וותיקים (65+) -49%, אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים.

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני הלמ"ס ומהם עולה כי 31 מבין 37 האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל בשנת 2023 , נהרגו בתחום העירוני (84% מכלל ההרוגים).

569 הולכי רגל ותיקים נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והיישובים בשנת 2023. העיר בה נפגעו הכי הרבה אזרחים ותיקים כהולכי רגל היא תל אביב-יפו - 54 אזרחים ותיקים, ארבעה נפגעים וותיקים יותר מאשר בירושלים שנמצאת במקום השני ובה נפגעו 50 הולכי רגל ותיקים. בחיפה, השלישית ברשימה הלא מחמיאה, נפגעו 39 אזרחים ותיקים כאשר הלכו ברגל, בפתח תקווה, הרביעית נפגעו 37 הולכי רגל ותיקים בשנת 2023. נתניה, סוגרת את חמשת הערים המסוכנות לאזרחים וותיקים, נפגעו 28 אזרחים ותיקים כאשר הלכו ברגל.  

יותר מ-800 אזרחים ותיקים נפגעו בתל אביב-יפו כשהלכו ברגל בעשור החולף:

• בתל אביב-יפו נפגעו 868 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף (2023-2014), מתוכם 42 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 54 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם שלושה נהרגו.

• בירושלים נפגעו 633 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף (2023-2014), מתוכם 24 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 50 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם שניים נהרגו.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "מדינת ישראל נכשלה בהגנה על האזרחים הוותיקים שלה. משימה פשוטה כמו ללכת ברגל הופכת למשימה מסוכנת עבור ההורים של כולנו. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים למקד פעילות בקרב אוכלוסיית הוותיקים כדי להוביל לירידה משמעותית בהיפגעות שלהן בתאונות דרכים. מראשי ערים נדרשת רגשיות ורצון לשמור על האזרחים הוותיקים. יש לחייב רשויות וערים למתן ולרסן את מהירות הנסיעה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. הנחת פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ועוד פעולות פשוטות וזולות יכולות לעשות את ההבדל ולמנוע פגיעה משמעותית".

הולכי רגל תאונות סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד